Η επιτροπή Μεταφορών του ΕΚ ψήφισε, μεταξύ άλλων, την Πέμπτη 10 Απριλίου 2014, να παραμείνει η ρύθμιση των μέτρων μείωσης του θορύβου στις κατά τόπους αρχές.
Τι αλλάζει με τους νέους κανόνες;
Οι τοπικές κοινωνίες συμμετέχουν πιο ενεργά. Οι νέοι κανόνες προβλέπουν ότι τα μέτρα μείωσης του θορύβου θα πρέπει να βασίζονται σε αντικειμενικά, μετρήσιμα κριτήρια που θα επιβάλλουν ανοιχτές, διάφανες διαδικασίες στις οποίες θα συμμετέχει πλήρων η τοπική κοινωνία και άλλοι εμπλεκόμενοι.
Ο θόρυβος των αεροδρομίων είναι ένα τόσο σοβαρό ζήτημα που απαιτεί ρύθμιση;
Είναι διασυνοριακό πρόβλημα, καθώς τα ίδια αεροπλάνα απογειώνονται και προσγειώνονται σε όλη την Ευρώπη. Η παρατεταμένη έκθεση σε ήχους άνω των 85dB (ντεσιμπέλ) μπορεί να προκαλέσει απώλεια ακοής και η ηχητική πίεση γύρω από τα αεροδρόμια συχνά ξεπερνάει από 100dB.
Αυτό δεν θα σημαίνει πρόσθετη επιβάρυνση για τους επιβάτες ή για τις αεροπορικές εταιρίες;
Δεν πρέπει: η μείωση του θορύβου αποτελεί ήδη προτεραιότητα για τους κατασκευαστές αεροσκαφών στα νέα μοντέλα που αναπτύσσουν. Επίσης, υπάρχουν αρκετά αεροπλάνα, που βρίσκονται ήδη σε υπηρεσία και έχουν τροποποιηθεί για να μειωθεί ο θόρυβος από τους κινητήρες τους. Επομένως, δεν αναμένονται περισσότερα έξοδα για τους καταναλωτές.
Και πώς θα μπορούν οι τοπικές αρχές να επηρεάζουν τα μέτρα περιορισμού του θορύβου;
Αυτό είναι πολύ σημαντικό. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, δεν δέχθηκε την αρχική πρόταση, που προέβλεπε να δοθεί το δικαίωμα της επανεξέτασης των νέων κανόνων στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Στήριξε έτσι την αρχή της επικουρικότητας και διασφάλισε ότι οι τοπικές αρχές έχουν λόγο στις τοπικές αποφάσεις.
Ποια είναι τα επόμενα βήματα;
Οι ευρωβουλευτές θα συζητήσουν και θα ψηφίσουν για το κείμενο στην ολομέλεια της του Απριλίου στο Στρασβούργο.. Εάν εγκριθεί, ο κανονισμός θα τεθεί σε ισχύ δύο χρόνια μετά τη δημοσίευση στην Επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ.
Τι αλλάζει με τους νέους κανόνες;
Οι τοπικές κοινωνίες συμμετέχουν πιο ενεργά. Οι νέοι κανόνες προβλέπουν ότι τα μέτρα μείωσης του θορύβου θα πρέπει να βασίζονται σε αντικειμενικά, μετρήσιμα κριτήρια που θα επιβάλλουν ανοιχτές, διάφανες διαδικασίες στις οποίες θα συμμετέχει πλήρων η τοπική κοινωνία και άλλοι εμπλεκόμενοι.
Ο θόρυβος των αεροδρομίων είναι ένα τόσο σοβαρό ζήτημα που απαιτεί ρύθμιση;
Είναι διασυνοριακό πρόβλημα, καθώς τα ίδια αεροπλάνα απογειώνονται και προσγειώνονται σε όλη την Ευρώπη. Η παρατεταμένη έκθεση σε ήχους άνω των 85dB (ντεσιμπέλ) μπορεί να προκαλέσει απώλεια ακοής και η ηχητική πίεση γύρω από τα αεροδρόμια συχνά ξεπερνάει από 100dB.
Αυτό δεν θα σημαίνει πρόσθετη επιβάρυνση για τους επιβάτες ή για τις αεροπορικές εταιρίες;
Δεν πρέπει: η μείωση του θορύβου αποτελεί ήδη προτεραιότητα για τους κατασκευαστές αεροσκαφών στα νέα μοντέλα που αναπτύσσουν. Επίσης, υπάρχουν αρκετά αεροπλάνα, που βρίσκονται ήδη σε υπηρεσία και έχουν τροποποιηθεί για να μειωθεί ο θόρυβος από τους κινητήρες τους. Επομένως, δεν αναμένονται περισσότερα έξοδα για τους καταναλωτές.
Και πώς θα μπορούν οι τοπικές αρχές να επηρεάζουν τα μέτρα περιορισμού του θορύβου;
Αυτό είναι πολύ σημαντικό. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, δεν δέχθηκε την αρχική πρόταση, που προέβλεπε να δοθεί το δικαίωμα της επανεξέτασης των νέων κανόνων στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Στήριξε έτσι την αρχή της επικουρικότητας και διασφάλισε ότι οι τοπικές αρχές έχουν λόγο στις τοπικές αποφάσεις.
Ποια είναι τα επόμενα βήματα;
Οι ευρωβουλευτές θα συζητήσουν και θα ψηφίσουν για το κείμενο στην ολομέλεια της του Απριλίου στο Στρασβούργο.. Εάν εγκριθεί, ο κανονισμός θα τεθεί σε ισχύ δύο χρόνια μετά τη δημοσίευση στην Επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ.
0 σχόλια: