Ο Κινεζικός μεταφορέας Cosco μεταμορφώνει τον Πειραιά και ενδιαφέρεται για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Καθώς ο πρωθυπουργός της Κίνας ξεκινά επίσημη επίσκεψη στην Ελλάδα, το ενδιαφέρον της Κίνας
για λιμένες της Μεσογείου είναι μεγάλος και θα είναι στην πρώτη γραμμή των συνομιλιών.
Καθισμένος στο γραφείο του με θέα το λιμάνι του Πειραιά, ο Captain Fu Cheng Qiu συνοψίζει το μέγεθος του ενδιαφέροντος της Κίνας στην Ελλάδα.
«Καμιά άλλη χώρα στην Ευρώπη δεν προσφέρει τέτοιο δυναμικό», λέει καθώς γερανοί βρίσκονται έξω στο λιμάνι σε συνεχή κίνηση μεταφέροντας κοντέινερ από τα πλοία στην αποβάθρα. «Πιστεύουμε ότι ο Πειραιάς μπορεί να είναι το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου και ένα από τα πιο σημαντικά κέντρα διανομής, επειδή είναι η πύλη προς τα Βαλκάνια και τη νότια Ευρώπη.»
Πριν από πέντε χρόνια, ο παγκόσμιος μεταφορέας Cosco απέκτησε τα δικαιώματα διαχείρισης του μισού λιμένα με 500 εκατ. Ευρώ. Από τότε που έγινε η συμφωνία η επιχειρηματική δραστηριότητα έχει τριπλασιαστεί. Σύμφωνα με την καταγραφή της κινεζικής εταιρείας, περίπου 6.000 εμπορευματοκιβώτια την ημέρα μεταφέρονται μέσω του τερματικού με εκπληκτική αποτελεσματικότητα. «Είναι μια τεράστια επένδυση και μας διδάσκει πολλά για τις δεξιότητες διαχείρισης σε μια ξένη χώρα», λέει ο Φου, ο οποίος έχει δει την αναδιαμόρφωση και επέκταση των προβλητών που τώρα ελέγχονται από την Cosco στο πλαίσιο της 35-έτους σύμβασης παραχώρησης.
Καθώς ο Κινέζος πρωθυπουργός, Li Keqiang, φτάνει για να διενεργήσει επίσημη τριήμερη επίσκεψη στην Ελλάδα, η επιτυχία του ναυτιλιακού ομίλου της Κίνας θα είναι στο προσκήνιο των συνομιλιών. Με το Πεκίνο να ελπίζει στο να παγιώσει την πρόσβασή της σε μια χώρα που θεωρείται ότι προσφέρει την ευκολότερη είσοδο στο εμπόριο της Ευρώπης. Οι κινέζοι υπάλληλοι είναι πρόθυμοι να αναπαράγουν το ίδιο επιχειρηματικό μοντέλο της Cosco αλλού. «Η κινεζική και η ελληνική οικονομία αλληλοσυμπληρώνονται" είπε ο Li την Τετάρτη στη συντηρητική εφημερίδα Καθημερινή. «Η Ελλάδα επιταχύνει τις ιδιωτικοποιήσεις και την κατασκευή υποδομών. Η Κίνα θέλει να ενθαρρύνει το επιχειρηματικό πνεύμα και να παίξει ενεργό μέρος σε αυτή τη διαδικασία.»
Ήδη η Κίνα έχει εκφράσει ενδιαφέρον για την αγορά του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, το κρατικό σιδηροδρομικό δίκτυο στην Ελλάδα και ένα μερίδιο πλειοψηφίας στο άλλο μισό του λιμανιού του Πειραιά, που ακόμα είναι κάτω από τον έλεγχο της κυβέρνησης. Οι φήμες λένε ότι θα πρέπει να προστεθούν στη λίστα ενδιαφέροντος επίσης το διεθνές αεροδρόμιο της Αθήνας και το νέο διεθνές αεροδρόμιο της Κρήτης.
«Η Κίνα θέλει περισσότερο συνεργασία με την Ελλάδα στις αεροπορικές, σιδηροδρομικές, οδικές και άλλες αναπτυξιακές υποδομές», πρόσθεσε ο Λι, επιμένοντας ότι τουρισμός επίσης θα γινόταν σημαντικός τομέας ανάπτυξης. «Σε αυτόν τον ταχέως μεταβαλλόμενο κόσμο, η Κίνα και η ΕΕ, ως η μεγαλύτερη αναπτυσσόμενη χώρα και το μεγαλύτερο μπλοκ των ανεπτυγμένων χωρών στον κόσμο, μοιράζονται κοινά συμφέροντα και έχουν μεγαλύτερη ανάγκη ο ένας τον άλλον.»
Ο ενθουσιασμός αντανακλάται από τους Έλληνες Αξιωματούχους. Σχεδόν πέντε χρόνια στη χειρότερη οικονομική κρίση στην ιστορία της, η Ελλάδα είναι διψασμένη για επενδύσεις, βλέποντας ότι είναι ο ευκολότερος τρόπος για να αντισταθμίσει το ποσοστό ανεργίας του 26,7%, που είναι το υψηλότερο στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
«Η παρουσία της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά ... έχει φέρει μεγάλα οφέλη για το ελληνικό δημόσιο τομέα,» δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης καθώς ο ίδιος απέρριψε τους υπαινιγμούς που έγιναν, ότι το Πεκίνο επωφελείται λόγω της τιμών ευκαιρίας της Ελλάδας που πουλά το μεγαλύτερο μέρος της υποδομής της. "Έχει αποδειχθεί ότι είναι μία από τις πιο σημαντικές και κερδοφόρες επενδύσεις που έγιναν σε ένα παγκόσμιο λιμάνι ... και γι 'αυτό προσπαθούμε κάθε μέρα να ενισχύσουμε αυτή τη σχέση."
Η παρουσία της Cosco έχει μετατρέψει την Ελλάδα σε μια πύλη μέσω της οποίας τα κινεζικά προϊόντα καθημερινά περνούν στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Ένα στρατηγικό σχέδιο του Πεκίνου είναι να αναλάβει την επέκταση των δικαιωμάτων επεξεργασίας και της επιτρέπει να στείλει τα προϊόντα της κάτω από την ετικέτα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
για λιμένες της Μεσογείου είναι μεγάλος και θα είναι στην πρώτη γραμμή των συνομιλιών.
Καθισμένος στο γραφείο του με θέα το λιμάνι του Πειραιά, ο Captain Fu Cheng Qiu συνοψίζει το μέγεθος του ενδιαφέροντος της Κίνας στην Ελλάδα.
«Καμιά άλλη χώρα στην Ευρώπη δεν προσφέρει τέτοιο δυναμικό», λέει καθώς γερανοί βρίσκονται έξω στο λιμάνι σε συνεχή κίνηση μεταφέροντας κοντέινερ από τα πλοία στην αποβάθρα. «Πιστεύουμε ότι ο Πειραιάς μπορεί να είναι το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου και ένα από τα πιο σημαντικά κέντρα διανομής, επειδή είναι η πύλη προς τα Βαλκάνια και τη νότια Ευρώπη.»
Πριν από πέντε χρόνια, ο παγκόσμιος μεταφορέας Cosco απέκτησε τα δικαιώματα διαχείρισης του μισού λιμένα με 500 εκατ. Ευρώ. Από τότε που έγινε η συμφωνία η επιχειρηματική δραστηριότητα έχει τριπλασιαστεί. Σύμφωνα με την καταγραφή της κινεζικής εταιρείας, περίπου 6.000 εμπορευματοκιβώτια την ημέρα μεταφέρονται μέσω του τερματικού με εκπληκτική αποτελεσματικότητα. «Είναι μια τεράστια επένδυση και μας διδάσκει πολλά για τις δεξιότητες διαχείρισης σε μια ξένη χώρα», λέει ο Φου, ο οποίος έχει δει την αναδιαμόρφωση και επέκταση των προβλητών που τώρα ελέγχονται από την Cosco στο πλαίσιο της 35-έτους σύμβασης παραχώρησης.
Καθώς ο Κινέζος πρωθυπουργός, Li Keqiang, φτάνει για να διενεργήσει επίσημη τριήμερη επίσκεψη στην Ελλάδα, η επιτυχία του ναυτιλιακού ομίλου της Κίνας θα είναι στο προσκήνιο των συνομιλιών. Με το Πεκίνο να ελπίζει στο να παγιώσει την πρόσβασή της σε μια χώρα που θεωρείται ότι προσφέρει την ευκολότερη είσοδο στο εμπόριο της Ευρώπης. Οι κινέζοι υπάλληλοι είναι πρόθυμοι να αναπαράγουν το ίδιο επιχειρηματικό μοντέλο της Cosco αλλού. «Η κινεζική και η ελληνική οικονομία αλληλοσυμπληρώνονται" είπε ο Li την Τετάρτη στη συντηρητική εφημερίδα Καθημερινή. «Η Ελλάδα επιταχύνει τις ιδιωτικοποιήσεις και την κατασκευή υποδομών. Η Κίνα θέλει να ενθαρρύνει το επιχειρηματικό πνεύμα και να παίξει ενεργό μέρος σε αυτή τη διαδικασία.»
Ήδη η Κίνα έχει εκφράσει ενδιαφέρον για την αγορά του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, το κρατικό σιδηροδρομικό δίκτυο στην Ελλάδα και ένα μερίδιο πλειοψηφίας στο άλλο μισό του λιμανιού του Πειραιά, που ακόμα είναι κάτω από τον έλεγχο της κυβέρνησης. Οι φήμες λένε ότι θα πρέπει να προστεθούν στη λίστα ενδιαφέροντος επίσης το διεθνές αεροδρόμιο της Αθήνας και το νέο διεθνές αεροδρόμιο της Κρήτης.
«Η Κίνα θέλει περισσότερο συνεργασία με την Ελλάδα στις αεροπορικές, σιδηροδρομικές, οδικές και άλλες αναπτυξιακές υποδομές», πρόσθεσε ο Λι, επιμένοντας ότι τουρισμός επίσης θα γινόταν σημαντικός τομέας ανάπτυξης. «Σε αυτόν τον ταχέως μεταβαλλόμενο κόσμο, η Κίνα και η ΕΕ, ως η μεγαλύτερη αναπτυσσόμενη χώρα και το μεγαλύτερο μπλοκ των ανεπτυγμένων χωρών στον κόσμο, μοιράζονται κοινά συμφέροντα και έχουν μεγαλύτερη ανάγκη ο ένας τον άλλον.»
Ο ενθουσιασμός αντανακλάται από τους Έλληνες Αξιωματούχους. Σχεδόν πέντε χρόνια στη χειρότερη οικονομική κρίση στην ιστορία της, η Ελλάδα είναι διψασμένη για επενδύσεις, βλέποντας ότι είναι ο ευκολότερος τρόπος για να αντισταθμίσει το ποσοστό ανεργίας του 26,7%, που είναι το υψηλότερο στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
«Η παρουσία της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά ... έχει φέρει μεγάλα οφέλη για το ελληνικό δημόσιο τομέα,» δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης καθώς ο ίδιος απέρριψε τους υπαινιγμούς που έγιναν, ότι το Πεκίνο επωφελείται λόγω της τιμών ευκαιρίας της Ελλάδας που πουλά το μεγαλύτερο μέρος της υποδομής της. "Έχει αποδειχθεί ότι είναι μία από τις πιο σημαντικές και κερδοφόρες επενδύσεις που έγιναν σε ένα παγκόσμιο λιμάνι ... και γι 'αυτό προσπαθούμε κάθε μέρα να ενισχύσουμε αυτή τη σχέση."
Η παρουσία της Cosco έχει μετατρέψει την Ελλάδα σε μια πύλη μέσω της οποίας τα κινεζικά προϊόντα καθημερινά περνούν στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Ένα στρατηγικό σχέδιο του Πεκίνου είναι να αναλάβει την επέκταση των δικαιωμάτων επεξεργασίας και της επιτρέπει να στείλει τα προϊόντα της κάτω από την ετικέτα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
0 σχόλια: