Οι Ηνωμένες Πολιτείες θα στείλουν από το 2017 και πάλι αστροναύτες στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό ISS με δικά τους μέσα. Αυτή η
εξάρτηση από τις ρωσικές κάψουλες Soyuz θα τερματιστεί. Ποιος θα κατασκευάσει τα λεωφορεία μεταφοράς, είναι επίσης σαφές.
Αρχικά ανακοινώνει η διαστημική υπηρεσία ΝΑΣΑ μια "σημαντική γνωστοποίηση", ότι θα επιστρέψουν οι Ηνωμένες Πολιτείες σε επανδρωμένες διαστημικές αποστολές. "Η αποστολή είναι στον ορίζοντα», λέει στη συνέχεια στο δικτυακό τόπο της Αρχής. Δίπλα σε αυτό είναι ένας αστροναύτης σε πορτοκαλί διαστημική στολή με υπερμεγέθη μεγάλη αμερικανική σημαία στον ώμο.
Λεπτομέρειες υπάρχουν στη συνέχεια κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου σε μια ιστορική περιοχή στο κοσμοδρόμιο του Κέιπ Κανάβεραλ στη Φλόριντα. Από το 2017, οι Ηνωμένες Πολιτείες θα στέλνουν τους αστροναύτες στο Διεθνή Διαστημικό Σταθμό, ανακοίνωσε ο Τσαρλς Μπόλντεν ως επικεφαλής της ΝΑΣΑ. "Το πιο σημαντικό έθνος στον κόσμο δεν πρέπει να εξαρτάται από οποιαδήποτε άλλη χώρα στον χώρο," δήλωσε ο Μπόλντεν, με καθαρό πάθος και δάκρυα στα μάτια του. «Μια «συναρπαστική ημέρα για την Αμερική,» λέει ο αστροναύτης Mike Fincke, ο οποίος κάθεται δίπλα στο μπλε σχεδιάγραμμα του διαστήματος.
Το μήνυμα είναι σαφές: Η Αμερική επιστρέφει στις επανδρωμένες διαστημικές πτήσεις και θέλει να επανακτήσει την κυριαρχία από τον αντίπαλο της Ρωσία. Οι ΗΠΑ εξαρτώνται από τις ρωσικές κάψουλες Soyuz για τις επανδρωμένες πτήσεις στον ISS μετά την αποχώρηση του διαστημικού λεωφορείου το 2011.
Αυτό δεν είναι μόνο ακριβό, περίπου 50 εκατομμύρια ευρώ ανά πτήση σε μια ρωσική κάψουλα Soyuz αλλά έχουν επίσης σε μια ισχυρή ΝΑΣΑ. Η κρίση της Ουκρανίας, η οποία οδήγησε στην ΝΑΣΑ είχε σταματήσει τον Απρίλιο επιδεικτικά στο πλαίσιο της συνεργασίας της με τη Ρωσία, έκανε την ατμόσφαιρα πιο τεταμένη και το ζήτημα ήταν ακόμη πιο έντονο.
Η ΝΑΣΑ δεν θέλει να κατασκευάσει νέα διαστημικά λεωφορεία.
Η εταιρεία των ΗΠΑ Boeing και η SpaceX επικράτησαν με τις προσφορές τους και τώρα θα πάρουν συνολικά 6,8 δις. δολάρια (περίπου 5.2 δις. €) για την ανάπτυξη νέων διαστημικών οχημάτων για κάθε 2 έως 6 πτήσεις. Μακροπρόθεσμα μέχρι στιγμής ο περιορισμός των έξι αστροναυτών του πληρώματος θα μπορούσε επίσης να επεκταθεί και στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό ISS και να εξακολουθεί να λειτουργεί για περισσότερη έρευνα, ανακοίνωσε η ΝΑΣΑ.
Τόσο η Boeing όσο και η SpaceX συνεργάζονται ήδη με τις αρχές σε διαφορετικούς τομείς. Τον κατασκευαστή γίγαντα αεροσκαφών Boeing τον θεωρεί ως παραδοσιακά, έμπειρο και αξιόπιστο συνεργάτη. Την αεροναυπηγική εταιρεία SpaceX, που ιδρύθηκε το 2002 από τον έξυπνο επιχειρηματία Elon Musk ως φιλόδοξη και ανερχόμενη εταιρία. Και οι δύο θεωρούνται ότι αποτελούν "την παλιά και τη νέα διαστημική πτήση," δήλωσε ένας δημοσιογράφος στη συνέντευξη Τύπου.
Και οι δύο εταιρείες δεν ξεκινούν από το μηδέν, αλλά έχουν εργαστεί για την ανάπτυξη του μεταφορέα. Η Boeing το ονομάζει «CST-100", και η SpaceX «Dragon». Από τη σχεδίαση, μοιάζουν τόσο στις κάψουλες των αποστολών Apollo της δεκαετίας του '60 και του '70.
Για τη ΝΑΣΑ, δίπλα στο τέλος της εξάρτησης από τη Ρωσία θα υπάρχει ένα άλλο σημαντικό πλεονέκτημα, καθιστά σαφές ο επικεφαλής Μπόλντεν: ελεύθερη χωρητικότητα. Είναι επιτακτική ανάγκη, γιατί οι στόχοι της αρχής είναι πέρα από το ISS. «Η ανάθεση αυτής της μεταφοράς σε ιδιωτικές εταιρείες επιτρέπει τη ΝΑΣΑ να επικεντρωθεί σε μια πιο φιλόδοξη αποστολή. Αποστολή ανθρώπους στον Άρη».
πηγή : Handelsblatt
εξάρτηση από τις ρωσικές κάψουλες Soyuz θα τερματιστεί. Ποιος θα κατασκευάσει τα λεωφορεία μεταφοράς, είναι επίσης σαφές.
Αρχικά ανακοινώνει η διαστημική υπηρεσία ΝΑΣΑ μια "σημαντική γνωστοποίηση", ότι θα επιστρέψουν οι Ηνωμένες Πολιτείες σε επανδρωμένες διαστημικές αποστολές. "Η αποστολή είναι στον ορίζοντα», λέει στη συνέχεια στο δικτυακό τόπο της Αρχής. Δίπλα σε αυτό είναι ένας αστροναύτης σε πορτοκαλί διαστημική στολή με υπερμεγέθη μεγάλη αμερικανική σημαία στον ώμο.
Λεπτομέρειες υπάρχουν στη συνέχεια κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου σε μια ιστορική περιοχή στο κοσμοδρόμιο του Κέιπ Κανάβεραλ στη Φλόριντα. Από το 2017, οι Ηνωμένες Πολιτείες θα στέλνουν τους αστροναύτες στο Διεθνή Διαστημικό Σταθμό, ανακοίνωσε ο Τσαρλς Μπόλντεν ως επικεφαλής της ΝΑΣΑ. "Το πιο σημαντικό έθνος στον κόσμο δεν πρέπει να εξαρτάται από οποιαδήποτε άλλη χώρα στον χώρο," δήλωσε ο Μπόλντεν, με καθαρό πάθος και δάκρυα στα μάτια του. «Μια «συναρπαστική ημέρα για την Αμερική,» λέει ο αστροναύτης Mike Fincke, ο οποίος κάθεται δίπλα στο μπλε σχεδιάγραμμα του διαστήματος.
Το μήνυμα είναι σαφές: Η Αμερική επιστρέφει στις επανδρωμένες διαστημικές πτήσεις και θέλει να επανακτήσει την κυριαρχία από τον αντίπαλο της Ρωσία. Οι ΗΠΑ εξαρτώνται από τις ρωσικές κάψουλες Soyuz για τις επανδρωμένες πτήσεις στον ISS μετά την αποχώρηση του διαστημικού λεωφορείου το 2011.
Αυτό δεν είναι μόνο ακριβό, περίπου 50 εκατομμύρια ευρώ ανά πτήση σε μια ρωσική κάψουλα Soyuz αλλά έχουν επίσης σε μια ισχυρή ΝΑΣΑ. Η κρίση της Ουκρανίας, η οποία οδήγησε στην ΝΑΣΑ είχε σταματήσει τον Απρίλιο επιδεικτικά στο πλαίσιο της συνεργασίας της με τη Ρωσία, έκανε την ατμόσφαιρα πιο τεταμένη και το ζήτημα ήταν ακόμη πιο έντονο.
Η εταιρεία των ΗΠΑ Boeing και η SpaceX επικράτησαν με τις προσφορές τους και τώρα θα πάρουν συνολικά 6,8 δις. δολάρια (περίπου 5.2 δις. €) για την ανάπτυξη νέων διαστημικών οχημάτων για κάθε 2 έως 6 πτήσεις. Μακροπρόθεσμα μέχρι στιγμής ο περιορισμός των έξι αστροναυτών του πληρώματος θα μπορούσε επίσης να επεκταθεί και στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό ISS και να εξακολουθεί να λειτουργεί για περισσότερη έρευνα, ανακοίνωσε η ΝΑΣΑ.
Τόσο η Boeing όσο και η SpaceX συνεργάζονται ήδη με τις αρχές σε διαφορετικούς τομείς. Τον κατασκευαστή γίγαντα αεροσκαφών Boeing τον θεωρεί ως παραδοσιακά, έμπειρο και αξιόπιστο συνεργάτη. Την αεροναυπηγική εταιρεία SpaceX, που ιδρύθηκε το 2002 από τον έξυπνο επιχειρηματία Elon Musk ως φιλόδοξη και ανερχόμενη εταιρία. Και οι δύο θεωρούνται ότι αποτελούν "την παλιά και τη νέα διαστημική πτήση," δήλωσε ένας δημοσιογράφος στη συνέντευξη Τύπου.
Και οι δύο εταιρείες δεν ξεκινούν από το μηδέν, αλλά έχουν εργαστεί για την ανάπτυξη του μεταφορέα. Η Boeing το ονομάζει «CST-100", και η SpaceX «Dragon». Από τη σχεδίαση, μοιάζουν τόσο στις κάψουλες των αποστολών Apollo της δεκαετίας του '60 και του '70.
Για τη ΝΑΣΑ, δίπλα στο τέλος της εξάρτησης από τη Ρωσία θα υπάρχει ένα άλλο σημαντικό πλεονέκτημα, καθιστά σαφές ο επικεφαλής Μπόλντεν: ελεύθερη χωρητικότητα. Είναι επιτακτική ανάγκη, γιατί οι στόχοι της αρχής είναι πέρα από το ISS. «Η ανάθεση αυτής της μεταφοράς σε ιδιωτικές εταιρείες επιτρέπει τη ΝΑΣΑ να επικεντρωθεί σε μια πιο φιλόδοξη αποστολή. Αποστολή ανθρώπους στον Άρη».
πηγή : Handelsblatt
0 σχόλια: