Ο πρωταρχικός στόχος για τις μεγάλες φαρμακευτικές με μείζονα κατάθλιψη είναι τα 16 εκατομμύρια Αμερικανοί ενήλικες (ή 6,9% του πληθυσμού της χώρας). Δεν είναι μόνο αυτή η ομάδα των καταναλωτών φαρμάκων, που έχουν την επιθυμία να χρησιμοποιούν τα παραδοσιακά αντικαταθλιπτικά. Επίσης, είναι υποψήφιοι για πολύ πιο ακριβά αντιψυχωτικά φάρμακα που χρησιμοποιούνται για τη θεραπεία λιγότερο κοινών διαταραχών, όπως η σχιζοφρένεια ή διπολική διαταραχή, τα οποία μπορούν να βοηθήσουν την κατάθλιψη όταν συνδυάζεται με τα παραδοσιακά αντικαταθλιπτικά.
Το πιο δημοφιλές και το best-seller του φαρμάκου στις ΗΠΑ, είναι το Abilify, ή aripriprazole. Το φάρμακο εμφάνισε πωλήσεις 7,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων από τον Οκτώβριο 2013 έως το Σεπτέμβριο του 2014. Το Abilify δεν είναι ένα από τα πιο συνταγογραφούμενα φάρμακα, σύμφωνα με την ιατρική ιστοσελίδα Medscape. Αλλά είναι ακριβό, κοστίζει περίπου 800 δολάρια για ένα μπουκάλι 30 δισκίων και ότι η υψηλή τιμή του εξηγεί τα υψηλά ποσοστά πωλήσεων.
Παρ 'όλα αυτά, 7.5 δις δολάρια είναι ένα τεράστιο ποσό για ένα φάρμακο που προοριζόταν αρχικά για την καταπολέμηση της διπολικής διαταραχής και της σχιζοφρένειας, που το καθένα επηρεάζει μόνο το 2,6% και το 1,1% των Αμερικανών ενηλίκων, αντίστοιχα, σύμφωνα με το αμερικανικό Εθνικό Ινστιτούτο Ψυχικής Υγείας. Το φάρμακο έχει εγκριθεί για ενήλικες και παιδιά.
Λοιπόν, πώς το φάρμακο ανέβηκε στην κορυφή; Οι κανονισμοί και η διαφήμιση μπορεί να έπαιξαν κάποιο ρόλο. Οι επιστήμονες βρήκαν το 2006 στο Εθνικό Ινστιτούτο Ψυχικής Υγείας μελέτης ότι αυξάνοντας ένα αντικαταθλιπτικό με άλλο αντικαταθλιπτικό ή φαρμακευτική αγωγή μπορεί να βοηθήσει ασθενείς να ξεπεράσουν τη μείζονα καταθλιπτική διαταραχή. Το 2007, η αμερικανική Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων ενέκρινε το Abilify ως πρόσθετο φάρμακο για τη θεραπεία της μείζονος καταθλιπτικής διαταραχής. Αυτό ξεκίνησε μια τεράστια διαφημιστική εκστρατεία, η οποία έχει εγείρει ερωτήματα σχετικά με την ακρίβεια των εξηγήσεων της ως προς το τι κάνει το φάρμακο.
Ένα ακαδημαϊκό άρθρο που επικαλείται η Daily Beast, εξηγεί ότι οι διαφημιστές χρησιμοποιούν συχνά μια απλή εξήγηση της ανισορροπίας της σεροτονίνης για να εξηγήσουν πώς η κατάθλιψη συμβαίνει, και τα αντικαταθλιπτικά ή αντιψυχωτικά όπως το Abilify, με τη σειρά τους βοηθούν να απαλλαγούμε από αυτή την ανεπάρκεια. Στο περιοδικό Public Library of Science, Ιατρικές σημειώσεις, "οι κατασκευαστές αντικαταθλιπτικών συνήθως διαφημίζουν τα προϊόντα τους με τον ισχυρισμό ότι η κατάθλιψη προκαλείται από την έλλειψη της σεροτονίνης και ότι οι αναστολείς επαναπρόσληψης σεροτονίνης ομαλοποιούν αυτή την ανεπάρκεια, μια αξίωση για την εγκεκριμένη πληροφορία του προϊόντος, που δεν είναι σύμφωνη με τον FDA (Food and Drug Administration) ."
Προσθήκη στην επιθετική διαφήμιση, που οι γιατροί συνταγογραφούν το φάρμακο για λιγότερο σοβαρές ασθένειες, η FDA δεν το έχει εγκρίνει, όπως είναι το άγχος.
Ίσως το πιο ανησυχητικό είναι ότι καλύτερο σε πωλήσεις φάρμακο της Αμερικής δεν είναι καλά κατανοητό. Μια ανάλυση της βιβλιογραφίας στο Daily Beast γύρω από το Abilify κατέληξε στο συμπέρασμα ότι, ενώ το φάρμακο θεωρείται αποτελεσματικό, οι μηχανισμοί το πώς λειτουργεί παραμένουν ασαφείς. Αυτό θα πρέπει να φρενάρει τους καταναλωτές, ιδίως δεδομένου ότι φύλακες του δεν φαίνεται να τους πειράζει.
πηγή : QZ
Το πιο δημοφιλές και το best-seller του φαρμάκου στις ΗΠΑ, είναι το Abilify, ή aripriprazole. Το φάρμακο εμφάνισε πωλήσεις 7,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων από τον Οκτώβριο 2013 έως το Σεπτέμβριο του 2014. Το Abilify δεν είναι ένα από τα πιο συνταγογραφούμενα φάρμακα, σύμφωνα με την ιατρική ιστοσελίδα Medscape. Αλλά είναι ακριβό, κοστίζει περίπου 800 δολάρια για ένα μπουκάλι 30 δισκίων και ότι η υψηλή τιμή του εξηγεί τα υψηλά ποσοστά πωλήσεων.
Παρ 'όλα αυτά, 7.5 δις δολάρια είναι ένα τεράστιο ποσό για ένα φάρμακο που προοριζόταν αρχικά για την καταπολέμηση της διπολικής διαταραχής και της σχιζοφρένειας, που το καθένα επηρεάζει μόνο το 2,6% και το 1,1% των Αμερικανών ενηλίκων, αντίστοιχα, σύμφωνα με το αμερικανικό Εθνικό Ινστιτούτο Ψυχικής Υγείας. Το φάρμακο έχει εγκριθεί για ενήλικες και παιδιά.
Λοιπόν, πώς το φάρμακο ανέβηκε στην κορυφή; Οι κανονισμοί και η διαφήμιση μπορεί να έπαιξαν κάποιο ρόλο. Οι επιστήμονες βρήκαν το 2006 στο Εθνικό Ινστιτούτο Ψυχικής Υγείας μελέτης ότι αυξάνοντας ένα αντικαταθλιπτικό με άλλο αντικαταθλιπτικό ή φαρμακευτική αγωγή μπορεί να βοηθήσει ασθενείς να ξεπεράσουν τη μείζονα καταθλιπτική διαταραχή. Το 2007, η αμερικανική Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων ενέκρινε το Abilify ως πρόσθετο φάρμακο για τη θεραπεία της μείζονος καταθλιπτικής διαταραχής. Αυτό ξεκίνησε μια τεράστια διαφημιστική εκστρατεία, η οποία έχει εγείρει ερωτήματα σχετικά με την ακρίβεια των εξηγήσεων της ως προς το τι κάνει το φάρμακο.
Ένα ακαδημαϊκό άρθρο που επικαλείται η Daily Beast, εξηγεί ότι οι διαφημιστές χρησιμοποιούν συχνά μια απλή εξήγηση της ανισορροπίας της σεροτονίνης για να εξηγήσουν πώς η κατάθλιψη συμβαίνει, και τα αντικαταθλιπτικά ή αντιψυχωτικά όπως το Abilify, με τη σειρά τους βοηθούν να απαλλαγούμε από αυτή την ανεπάρκεια. Στο περιοδικό Public Library of Science, Ιατρικές σημειώσεις, "οι κατασκευαστές αντικαταθλιπτικών συνήθως διαφημίζουν τα προϊόντα τους με τον ισχυρισμό ότι η κατάθλιψη προκαλείται από την έλλειψη της σεροτονίνης και ότι οι αναστολείς επαναπρόσληψης σεροτονίνης ομαλοποιούν αυτή την ανεπάρκεια, μια αξίωση για την εγκεκριμένη πληροφορία του προϊόντος, που δεν είναι σύμφωνη με τον FDA (Food and Drug Administration) ."
Προσθήκη στην επιθετική διαφήμιση, που οι γιατροί συνταγογραφούν το φάρμακο για λιγότερο σοβαρές ασθένειες, η FDA δεν το έχει εγκρίνει, όπως είναι το άγχος.
Ίσως το πιο ανησυχητικό είναι ότι καλύτερο σε πωλήσεις φάρμακο της Αμερικής δεν είναι καλά κατανοητό. Μια ανάλυση της βιβλιογραφίας στο Daily Beast γύρω από το Abilify κατέληξε στο συμπέρασμα ότι, ενώ το φάρμακο θεωρείται αποτελεσματικό, οι μηχανισμοί το πώς λειτουργεί παραμένουν ασαφείς. Αυτό θα πρέπει να φρενάρει τους καταναλωτές, ιδίως δεδομένου ότι φύλακες του δεν φαίνεται να τους πειράζει.
πηγή : QZ
0 σχόλια: