Τουλούζη. Στα πρόσφατα αρχεία του Γραφείου Ευρεσιτεχνιών των ΗΠΑ ο Ινδός Deepak Gupta βρήκε τον αριθμό "ΗΠΑ 9,079,661 B2". Πίσω από τους αριθμούς κρύβεται ένα «Υπερηχητικό αεροσκάφος ". Στις 17 σελίδες φανερώνεται το όνειρο εξέλιξης ενός νέου επιβατικού αεροσκάφους πέραν από την ταχύτητα του ήχου. Το έργο αποτελεί μέρος του Zehst“, ενός project της Ευρωπαϊκής εταιρείας κατασκευής αεροσκαφών Airbus. Θεωρητικός στόχος θα είναι η ανάπτυξη ενός αεροπλάνου που θα αποτελέσει τον διάδοχο του θρυλικού Concorde.
Ειδικά στη Γερμανία και τη Γαλλία το όνομα κομψού υπερηχητικού επιβατικού αεροσκάφους δεν συνδέεται μόνο με τη συναρπαστική τεχνολογία και τους σύντομους χρόνους πτήσης: Η συντριβή του Κονκόρντ στο Παρίσι στις 25 Ιουλίου 2000 με 113 ανθρώπους, που έχασαν τη ζωή τους, συμπεριλαμβανομένων και 97 γερμανών. Το 2003 έληξε η επίσημη εποχή του Concorde μετά από 34 χρόνια. Για τη British Airways και την Air France το αεροπλάνο γίνονταν όλο και πιο ακριβό, πολύ θορυβώδες, πολύ λίγο βιώσιμο.
Αλλά όμως το όνειρο παραμένει: Από το Παρίσι στο Τόκιο σε τρεις αντί των δώδεκα ωρών; Από το Λονδίνο στη Νέα Υόρκη σε 60 λεπτά και όχι επτά ώρες; «Η μείωση του χρόνου ταξιδιού για τους επιβάτες είναι και παραμένει ένας βασικός παράγοντας για την ανάπτυξη του παγκόσμιου συστήματος αεροπορικών μεταφορών», λέει η Airbus για το
Η ταχύτητα μόνο της δεν είναι αρκετή εδώ. Το Zehst "μηδενικών εκπομπών και Τεχνολογίας Υψηλής Ταχύτητας μεταφοράς". Αυτή η μελέτη ασχολείται επίσης με τη χρήση των βιοκαυσίμων και της ηλεκτρικής ενέργειας. Αεροσκάφη για τα μέσα της χιλιετίας θα πρέπει να διαθέτουν υψηλές προδιαγραφές για το περιβάλλον και να πληρούν τα υψηλά στάνταρτ των αεροδρομίων.
Όπως εξήγησε ο Gupta σε επεξηγηματικό βίντεο, πως ο διάδοχος το Concorde θα μπορούσε να λειτουργήσει με την Airbus. Ο Ινδός είναι Σύμβουλος ευρεσιτεχνίας και συνδέεται με το πάθος του για την επιστήμη και την τεχνολογία
Ο Gupta μιλάει για ένα "επαναστατικό αεροπλάνο, το οποίο αφήνει κάθε άλλο υπερηχητικό αεροσκάφος πολύ πίσω" και "με ταχύτητα 4,5 Mach, ακόμη και το Concorde θα το αντιμετώπιζε μειονεκτικά ", το οποίο πετούσε με διπλάσια υπερηχητική ταχύτητα ( 2,02 Mach, 2179 χλμ/ώρα ).
Πως θα κινείται το επιβατικό αεροσκάφος
Για την εκκίνηση, θα λειτουργούν δύο στροβιλοκινητήρες κάτω από την άτρακτο. Θα διπλώνονται μετά την φάση εκκίνησης. Ένας πυραυλοκινητήρας θα φέρνει το αεροσκάφος, στη συνέχεια, σε μια απότομη πορεία μέχρι το υψόμετρο των 35 χιλιόμετρων. Η θέση αυτή της πτήσης εξασφαλίζει ότι διάδοση των ηχητικών κυμάτων παράλληλα στην επιφάνεια της γης θα προξενεί πολύ μικρό θόρυβο στο έδαφος. "Η ηχητική έκρηξη που παράγεται από αυτό το αεροσκάφος είναι εκπληκτικά πιο ήσυχη από ότι το Concorde", λέει ο Gupta.
Δύο ουρές στα άκρα του, θα είναι παρόμοιες με το Concorde. Τα φτερά σε σχήμα δέλτα θα διπλώνουν σε αυτό το στάδιο. Αυτό θα πρέπει να φέρει περισσότερη ώθηση και σταθερότητα. Το αεροσκάφος, στη συνέχεια θα επιταχύνει με ταχύτητα 4,5 φορές (με ταχύτητα 4,5 Mach ) το φράγμα του ήχου, όταν θα αναλάβουν δράση δύο ειδικοί αυλωθητές υπερηχητικής καύσης.
Αυτά τα διπλώματα ευρεσιτεχνίας που βασίζεται σε κοινές έννοιες και ιδέες από την έρευνα και την ανάπτυξη σε πολύ πρώιμο στάδιο του σχεδιασμού, είναι στην Τουλούζη. "Κάθε δίπλωμα ευρεσιτεχνίας δεν εξελίσσεται σε ένα πλήρες επεξεργασμένο τεχνολογικό προϊόν." Ένα καλό επιχείρημα της Airbus έναντι της υλοποίησης που γνωρίζει ήδη για το Concorde: οικονομικά ασύμφορο, πάρα πολύ ακριβό.
Ειδικά στη Γερμανία και τη Γαλλία το όνομα κομψού υπερηχητικού επιβατικού αεροσκάφους δεν συνδέεται μόνο με τη συναρπαστική τεχνολογία και τους σύντομους χρόνους πτήσης: Η συντριβή του Κονκόρντ στο Παρίσι στις 25 Ιουλίου 2000 με 113 ανθρώπους, που έχασαν τη ζωή τους, συμπεριλαμβανομένων και 97 γερμανών. Το 2003 έληξε η επίσημη εποχή του Concorde μετά από 34 χρόνια. Για τη British Airways και την Air France το αεροπλάνο γίνονταν όλο και πιο ακριβό, πολύ θορυβώδες, πολύ λίγο βιώσιμο.
Αλλά όμως το όνειρο παραμένει: Από το Παρίσι στο Τόκιο σε τρεις αντί των δώδεκα ωρών; Από το Λονδίνο στη Νέα Υόρκη σε 60 λεπτά και όχι επτά ώρες; «Η μείωση του χρόνου ταξιδιού για τους επιβάτες είναι και παραμένει ένας βασικός παράγοντας για την ανάπτυξη του παγκόσμιου συστήματος αεροπορικών μεταφορών», λέει η Airbus για το
Η ταχύτητα μόνο της δεν είναι αρκετή εδώ. Το Zehst "μηδενικών εκπομπών και Τεχνολογίας Υψηλής Ταχύτητας μεταφοράς". Αυτή η μελέτη ασχολείται επίσης με τη χρήση των βιοκαυσίμων και της ηλεκτρικής ενέργειας. Αεροσκάφη για τα μέσα της χιλιετίας θα πρέπει να διαθέτουν υψηλές προδιαγραφές για το περιβάλλον και να πληρούν τα υψηλά στάνταρτ των αεροδρομίων.
Όπως εξήγησε ο Gupta σε επεξηγηματικό βίντεο, πως ο διάδοχος το Concorde θα μπορούσε να λειτουργήσει με την Airbus. Ο Ινδός είναι Σύμβουλος ευρεσιτεχνίας και συνδέεται με το πάθος του για την επιστήμη και την τεχνολογία
Ο Gupta μιλάει για ένα "επαναστατικό αεροπλάνο, το οποίο αφήνει κάθε άλλο υπερηχητικό αεροσκάφος πολύ πίσω" και "με ταχύτητα 4,5 Mach, ακόμη και το Concorde θα το αντιμετώπιζε μειονεκτικά ", το οποίο πετούσε με διπλάσια υπερηχητική ταχύτητα ( 2,02 Mach, 2179 χλμ/ώρα ).
Πως θα κινείται το επιβατικό αεροσκάφος
Για την εκκίνηση, θα λειτουργούν δύο στροβιλοκινητήρες κάτω από την άτρακτο. Θα διπλώνονται μετά την φάση εκκίνησης. Ένας πυραυλοκινητήρας θα φέρνει το αεροσκάφος, στη συνέχεια, σε μια απότομη πορεία μέχρι το υψόμετρο των 35 χιλιόμετρων. Η θέση αυτή της πτήσης εξασφαλίζει ότι διάδοση των ηχητικών κυμάτων παράλληλα στην επιφάνεια της γης θα προξενεί πολύ μικρό θόρυβο στο έδαφος. "Η ηχητική έκρηξη που παράγεται από αυτό το αεροσκάφος είναι εκπληκτικά πιο ήσυχη από ότι το Concorde", λέει ο Gupta.
Δύο ουρές στα άκρα του, θα είναι παρόμοιες με το Concorde. Τα φτερά σε σχήμα δέλτα θα διπλώνουν σε αυτό το στάδιο. Αυτό θα πρέπει να φέρει περισσότερη ώθηση και σταθερότητα. Το αεροσκάφος, στη συνέχεια θα επιταχύνει με ταχύτητα 4,5 φορές (με ταχύτητα 4,5 Mach ) το φράγμα του ήχου, όταν θα αναλάβουν δράση δύο ειδικοί αυλωθητές υπερηχητικής καύσης.
Αυτά τα διπλώματα ευρεσιτεχνίας που βασίζεται σε κοινές έννοιες και ιδέες από την έρευνα και την ανάπτυξη σε πολύ πρώιμο στάδιο του σχεδιασμού, είναι στην Τουλούζη. "Κάθε δίπλωμα ευρεσιτεχνίας δεν εξελίσσεται σε ένα πλήρες επεξεργασμένο τεχνολογικό προϊόν." Ένα καλό επιχείρημα της Airbus έναντι της υλοποίησης που γνωρίζει ήδη για το Concorde: οικονομικά ασύμφορο, πάρα πολύ ακριβό.
0 σχόλια: