Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε πρόστιμο συνολικού ύψους 2.9 δις € εναντίον
τεσσάρων κατασκευαστών φορτηγών για τον καθορισμό των τιμών. Το υψηλότερο πρόστιμο για παραβίαση της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας πρέπει να πληρώσει ο γερμανικός όμιλος Daimler τουλάχιστον 1 δις €,όπως ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Κατά της Ιταλικής εταιρείας Iveco, της γαλλο-σουηδικής εταιρείας Volvo / Renault και τον Ολλανδό κατασκευαστή DAF επιβλήθηκαν πρόστιμα μεταξύ 500 εκατομμυρίων και 750 εκατομμυρίων ευρώ. Η θυγατρική MAN της VW την γλύτωσε χωρίς ποινή επειδή ήταν ο πληροφοριοδότης στην ανταγωνιστική διαδικασία και συνεπώς, αντιμετωπίστηκε από πρόγραμμα επιείκειας.
τεσσάρων κατασκευαστών φορτηγών για τον καθορισμό των τιμών. Το υψηλότερο πρόστιμο για παραβίαση της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας πρέπει να πληρώσει ο γερμανικός όμιλος Daimler τουλάχιστον 1 δις €,όπως ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Κατά της Ιταλικής εταιρείας Iveco, της γαλλο-σουηδικής εταιρείας Volvo / Renault και τον Ολλανδό κατασκευαστή DAF επιβλήθηκαν πρόστιμα μεταξύ 500 εκατομμυρίων και 750 εκατομμυρίων ευρώ. Η θυγατρική MAN της VW την γλύτωσε χωρίς ποινή επειδή ήταν ο πληροφοριοδότης στην ανταγωνιστική διαδικασία και συνεπώς, αντιμετωπίστηκε από πρόγραμμα επιείκειας.
Πάνω από 14 χρόνια, σύμφωνα με την Επιτροπή, οι κατασκευαστές φορτηγών είχαν εναρμονισμένες τιμές πώλησης για τα φορτηγά. Επιπλέον, είχαν συνεννοηθεί για το πώς θα περνούν στους πελάτες τις δαπάνες της τεχνολογίας εκπομπής καυσαερίων στη συμμόρφωση με αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών.
Η έρευνα έτρεχε από το 2011. Μετά από μια υπόδειξη της MAN ερευνήθηκαν αρκετές εταιρείες. Σύμφωνα με τον Επίτροπο Ανταγωνισμού Margrethe VESTAGER γλύτωσε μέσω της συνεργασίας η ΜΑΝ από την έρευνα του καρτέλ ένα πρόστιμο ύψους 1.2 δις €.
Οι περισσότερες εταιρείες είχαν παραδεχθεί την ενοχή τους και συμφώνησαν σε μια διευθέτηση. Η Επιτροπή μείωσε τα πρόστιμα για τη Volvo / Renault, Daimler και Iveco, επειδή είχε συνεργαστεί στην έρευνα. Ενάντια της Scania οι έρευνες συνεχίζονται.
Η Daimler εξαιτίας των ερευνών είχε ήδη βάλει στην άκρη από το 2014 συνολικά 650 εκατομμύρια ευρώ. Η Volvo Trucks υπολόγισε την περασμένη εβδομάδα το ίδιο ποσό. Οι κατασκευαστές έχουν προθεσμία τριών μηνών για να πληρώσουν τα ποσά. Τα χρήματα που πηγαίνουν στον προϋπολογισμό της ΕΕ, μειώνουν τις συνεισφορές των κρατών μελών.
Οι πελάτες μπορούν να διεκδικήσουν αποζημιώσεις
Ο Vestager είπε, για το "ρεκόρ προστίμων εναντίον ενός σκληρού καρτέλ" . Συνολικά, περισσότερα από 30 εκατομμύρια οχήματα στους δρόμους της Ευρώπης είναι στο δρόμο και διεκπεραιώνουν περίπου τα τρία τέταρτα των εμπορευματικών μεταφορών. Επομένως, "δεν μπορεί να γίνει δεκτό ότι , η Volvo / Renault, Daimler, η Iveco και DAF, που από κοινού αντιπροσωπεύουν το 90 τοις εκατό των παραγόμενων στην Ευρώπη μεσαίων και βαρέων φορτηγών να δημιουργούν ένα καρτέλ, αντί να ανταγωνίζονται μεταξύ τους."
Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχουν τη δυνατότητα οι άνθρωποι και οι επιχειρήσεις, που έχουν πληγεί από τον εναρμονισμό των τιμών, να μηνύσουν για τις ζημίες στα δικαστήρια των κρατών μελών. Κατά συνέπεια, η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής συνιστά απόδειξη ότι οι κατασκευαστές έχουν παραβιάσει το νόμο. Παρά το γεγονός ότι ήδη η Επιτροπή επέβαλε πρόστιμο στις εταιρείες, θα μπορούσε να χορηγηθεί αποζημίωση.
Το υψηλότερο πρόστιμο επέβαλε το 2012 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατά των καρτέλ παραγωγών της τηλεόρασης και της οθόνης του υπολογιστή, συμπεριλαμβανομένης της LG Electronics και της Philips. Λόγω του μακροχρόνιου εναρμονισμού των τιμών έπρεπε να καταβάλουν συνολικά 1,5 δις ευρώ.
0 σχόλια: