Έχουν μεγάλες δυνατότητες τα εικονικά εγχειρίδια. Αυτό ισχύει όχι μόνο για την
εγκατάσταση μιας ντουλάπας στο σπίτι, αλλά και σε βιομηχανικές εγκαταστάσεις. Ένας εργαζόμενος που εξοπλίζει( εφοδιάζει) μια μηχανή με ένα εργαλείο πρέπει να δει ξανά και ξανά: Πώς διαμορφώνονται οι συνδέσεις; Στη συνέχεια, βάζει στην άκρη τις οδηγίες και εφαρμόζει τις εντολές. Πολύ πιο πρακτικό θα ήταν η αντίστοιχη σύνδεση να παρουσιαστεί ολογραφικά και να δείξει ακριβώς τι πρέπει να κάνει τώρα.
Ο ηλεκτροτεχνικός κατασκευαστής WEIDMULLER από το Detmold είναι προς το παρόν αυτός που το εφαρμόζει χρησιμοποιώντας γυαλιά δεδομένων. Βλέπει ο εργαζόμενος μέσα από αυτά τη μηχανή, και φαίνεται το ποιο εργαλείο χρειάζεται για την τρέχουσα εργασία και πώς να το τοποθετήσει. Στη συνέχεια με μια ματιά καταλαβαίνει ότι έχει να επισυνάψει σωλήνες ή ποια επίπεδα είναι χαμηλά. Η καθοδήγηση είναι πιο λεπτομερής από ό, τι πριν, και έχει κάποιος τα χέρια του ελεύθερα. «Εμείς απλά πηγαίνουμε στην πράξη,» λέει ο Patrick-Benjamin Bök, επικεφαλής της Global Factory Ψηφιοποίηση & Intelligence. «Αυτό βοηθά τους συναδέλφους μας σε μεγάλο βαθμό, εξοικονομεί χρόνο και αποφεύγουμε τα λάθη.»
Οι οδηγίες δεν είναι ο μόνος λόγος για τον οποίο η WEIDMULLER έχει αγοράσει έξι λεγόμενα γυαλιά δεδομένων Hololens της Microsoft και σχεδιάζει σύντομα να αλλάξει με τη σειρά πολλά άλλα. Θα διατίθενται για την επισκευή, τη συντήρηση και επίσης για την εκπαίδευση. Στο μέλλον, θα πρέπει να προβάλει όλα τα μηχανήματα σε άδειες αίθουσες. Ο στόχος είναι πάντα να εμπλουτίσει την πραγματικότητα με ψηφιακές πληροφορίες ή μοντέλα. Ο τεχνικός όρος για αυτό ονομάζεται Augmented Reality (AR) - επαυξημένη πραγματικότητα.
Μαζί με τη σχετική εικονική πραγματικότητα (VR), η επαυξημένη πραγματικότητα αποτελεί μια πολλά υποσχόμενη μελλοντική τάση για τις επιχειρήσεις. Η εικονική πραγματικότητα είναι ήδη ένα μεγάλο ζήτημα στο μάρκετινγκ των προϊόντων και παρουσιάσεων και ισχύει σε πολλές βιομηχανικές εγκαταστάσεις , όπου η επαυξημένη πραγματικότητα θεωρείται ως μια μεγάλη ευκαιρία που απλά μόλις τώρα ανοίγεται.
Η ανάπτυξη της παραγωγής, logistics, κάνει την είσοδό της σε όλο και περισσότερους τομείς της τεχνολογίας. «Αναμένουμε μια τεράστια αύξηση των περιπτώσεων εφαρμογής», λέει ο Ulrich Bockholt, ερευνητής στο Ινστιτούτο Fraunhofer στη Γραφική επεξεργασία δεδομένων στο AR. Περίπου 850 εκατομμύρια ευρώ θα είναι γερμανικές εταιρείες που θα επενδύουν μέχρι το 2020 σε λύσεις για την εικονική και επαυξημένη πραγματικότητα, μια μελέτη της εταιρείας συμβούλων Deloitte, στο Ινστιτούτο Fraunhofer για την Εφαρμοσμένη Πληροφορική και την ένωση του κλάδου Bitkom. Η παγκόσμια αγορά για VR και AR θα αυξηθεί, σύμφωνα με την έρευνα της Goldman Sachs μέχρι το 2025 σε έναν όγκο 80 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Άλλες προβλέψεις είναι πιο αισιόδοξες.
Η λίστα των βιομηχανικών επιχειρήσεων, οι οποίες έχουν ξεκινήσει εφαρμογές, είναι μακρύς. Η Porsche εργάζεται πάνω σε ένα σύστημα AR για τους εργαζόμενους στο συνεργείο. Η Thyssen-Krupp εξοπλίζει τους τεχνικούς της με τα γυαλιά δεδομένων για να μειωθεί ο χρόνος για τη συντήρηση των ανελκυστήρων.
"Η απομακρυσμένη συντήρηση με τα γυαλιά δεδομένων είναι ένα θέμα που είναι ενδιαφέρον για πολλές εταιρείες", λέει ο Steffen Beilmann από τον πάροχο υπηρεσιών πληροφορικής Computacenter. Πολλές εταιρείες έχουν γραφεία σε όλο τον κόσμο, αλλά λίγοι είναι οι ειδικοί για τις πολύπλοκες μηχανές. «Η συνάδελφος στην Κίνα που αντιμετωπίζει ένα πρόβλημα με το μηχάνημα στηρίζεται στα γυαλιά δεδομένων και ο εμπειρογνώμονας στη Γερμανία βλέπει και αυτός το μηχάνημα ζωντανά,» λέει ο Beilmann. «Αυτός μπορεί στη συνέχεια να δώσει οδηγίες και να εμφανιστούν οι πληροφορίες στο οπτικό πεδίο στους συναδέλφους του.»
Για εικονική πραγματικότητα, υπάρχουν διαφορετικά γυαλιά
Και για την επόμενη παρόμοια περίπτωση προβλήματος, τα πάντα μπορεί να καταγραφούν. «Τέτοιες εφαρμογές, πολλές επιχειρήσεις εφαρμόζουν», λέει ο Beilmann. Χρησιμοποιούν γυαλιά δεδομένων, όπως τα Google Glass ή μοντέλα της εταιρείας Epson ή Vuzix. «Μιλάμε για υποβοηθούμενη πραγματικότητα, ένα είδος προδρόμου της επαυξημένης πραγματικότητας.»
Οδηγούμενη η τάση των εδώ και καιρό για καλύτερο υλικό, ιδιαίτερα το λεγόμενο Head-Mounted-Displays (HMD), που φοριέται στο κεφάλι η συσκευή. Για εικονική πραγματικότητα, υπάρχουν διαφορετικά γυαλιά, από τη θυγατρική του Facebook- την Oculus, την HTC ή Samsung. Για επαυξημένη πραγματικότητα, η Microsoft το έχει θέσει ως πρωταρχικό σκοπό. Το μοντέλο Hololens διαθέτει πολύ περισσότερες δυνατότητες από ό,τι τα προηγούμενα γυαλιά δεδομένων και για να το φορέσει κάποιος θεωρείται ότι είναι σχετικά ευχάριστο.
«Το Hololens είναι το πρώτο ζευγάρι γυαλιά που, επίσης, στον τομέα της βιομηχανίας έχει ευρεία αποδοχή», λέει ο Dirk Schart, η εταιρεία Reflect από τον Εκπρόσωπο του Μονάχου, έχει αναπτύξει τις λύσεις VR και AR, μεταξύ άλλων, για την Bosch, Trumpf και Range Rover. Ο ανταγωνισμός προέρχεται από τη Silicon Valley: Η νεοεισερχόμενη εταιρία Meta παρέχει το νέο μοντέλο της πρόσφατα. Και με αγωνία αναμένεται, αυτό το οποίο συγχρηματοδοτείται από την εταιρεία Google το Magic Leap που θα παρουσιαστεί σύντομα.
Σε πολλές εφαρμογές, το λογισμικό εξακολουθεί να είναι το κρίσιμο σημείο. Οι εταιρείες πρέπει απλώς να φορτώσουν τα δικά τους μοντέλα, καλύτερα βεβαίως απ 'ευθείας από τα ήδη υπάρχοντα δεδομένα κατασκευής « Ένα τέτοιο λογισμικό έχει αναπτύξει η Reflect. «Τέτοια συστήματα είναι απαραίτητα, έτσι ώστε τα εικονικά μοντέλα να είναι άψογα στο δικτυωμένο εγχειρίδιο.»
εγκατάσταση μιας ντουλάπας στο σπίτι, αλλά και σε βιομηχανικές εγκαταστάσεις. Ένας εργαζόμενος που εξοπλίζει( εφοδιάζει) μια μηχανή με ένα εργαλείο πρέπει να δει ξανά και ξανά: Πώς διαμορφώνονται οι συνδέσεις; Στη συνέχεια, βάζει στην άκρη τις οδηγίες και εφαρμόζει τις εντολές. Πολύ πιο πρακτικό θα ήταν η αντίστοιχη σύνδεση να παρουσιαστεί ολογραφικά και να δείξει ακριβώς τι πρέπει να κάνει τώρα.
Ο ηλεκτροτεχνικός κατασκευαστής WEIDMULLER από το Detmold είναι προς το παρόν αυτός που το εφαρμόζει χρησιμοποιώντας γυαλιά δεδομένων. Βλέπει ο εργαζόμενος μέσα από αυτά τη μηχανή, και φαίνεται το ποιο εργαλείο χρειάζεται για την τρέχουσα εργασία και πώς να το τοποθετήσει. Στη συνέχεια με μια ματιά καταλαβαίνει ότι έχει να επισυνάψει σωλήνες ή ποια επίπεδα είναι χαμηλά. Η καθοδήγηση είναι πιο λεπτομερής από ό, τι πριν, και έχει κάποιος τα χέρια του ελεύθερα. «Εμείς απλά πηγαίνουμε στην πράξη,» λέει ο Patrick-Benjamin Bök, επικεφαλής της Global Factory Ψηφιοποίηση & Intelligence. «Αυτό βοηθά τους συναδέλφους μας σε μεγάλο βαθμό, εξοικονομεί χρόνο και αποφεύγουμε τα λάθη.»
Οι οδηγίες δεν είναι ο μόνος λόγος για τον οποίο η WEIDMULLER έχει αγοράσει έξι λεγόμενα γυαλιά δεδομένων Hololens της Microsoft και σχεδιάζει σύντομα να αλλάξει με τη σειρά πολλά άλλα. Θα διατίθενται για την επισκευή, τη συντήρηση και επίσης για την εκπαίδευση. Στο μέλλον, θα πρέπει να προβάλει όλα τα μηχανήματα σε άδειες αίθουσες. Ο στόχος είναι πάντα να εμπλουτίσει την πραγματικότητα με ψηφιακές πληροφορίες ή μοντέλα. Ο τεχνικός όρος για αυτό ονομάζεται Augmented Reality (AR) - επαυξημένη πραγματικότητα.
Μαζί με τη σχετική εικονική πραγματικότητα (VR), η επαυξημένη πραγματικότητα αποτελεί μια πολλά υποσχόμενη μελλοντική τάση για τις επιχειρήσεις. Η εικονική πραγματικότητα είναι ήδη ένα μεγάλο ζήτημα στο μάρκετινγκ των προϊόντων και παρουσιάσεων και ισχύει σε πολλές βιομηχανικές εγκαταστάσεις , όπου η επαυξημένη πραγματικότητα θεωρείται ως μια μεγάλη ευκαιρία που απλά μόλις τώρα ανοίγεται.
Η ανάπτυξη της παραγωγής, logistics, κάνει την είσοδό της σε όλο και περισσότερους τομείς της τεχνολογίας. «Αναμένουμε μια τεράστια αύξηση των περιπτώσεων εφαρμογής», λέει ο Ulrich Bockholt, ερευνητής στο Ινστιτούτο Fraunhofer στη Γραφική επεξεργασία δεδομένων στο AR. Περίπου 850 εκατομμύρια ευρώ θα είναι γερμανικές εταιρείες που θα επενδύουν μέχρι το 2020 σε λύσεις για την εικονική και επαυξημένη πραγματικότητα, μια μελέτη της εταιρείας συμβούλων Deloitte, στο Ινστιτούτο Fraunhofer για την Εφαρμοσμένη Πληροφορική και την ένωση του κλάδου Bitkom. Η παγκόσμια αγορά για VR και AR θα αυξηθεί, σύμφωνα με την έρευνα της Goldman Sachs μέχρι το 2025 σε έναν όγκο 80 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Άλλες προβλέψεις είναι πιο αισιόδοξες.
Η λίστα των βιομηχανικών επιχειρήσεων, οι οποίες έχουν ξεκινήσει εφαρμογές, είναι μακρύς. Η Porsche εργάζεται πάνω σε ένα σύστημα AR για τους εργαζόμενους στο συνεργείο. Η Thyssen-Krupp εξοπλίζει τους τεχνικούς της με τα γυαλιά δεδομένων για να μειωθεί ο χρόνος για τη συντήρηση των ανελκυστήρων.
"Η απομακρυσμένη συντήρηση με τα γυαλιά δεδομένων είναι ένα θέμα που είναι ενδιαφέρον για πολλές εταιρείες", λέει ο Steffen Beilmann από τον πάροχο υπηρεσιών πληροφορικής Computacenter. Πολλές εταιρείες έχουν γραφεία σε όλο τον κόσμο, αλλά λίγοι είναι οι ειδικοί για τις πολύπλοκες μηχανές. «Η συνάδελφος στην Κίνα που αντιμετωπίζει ένα πρόβλημα με το μηχάνημα στηρίζεται στα γυαλιά δεδομένων και ο εμπειρογνώμονας στη Γερμανία βλέπει και αυτός το μηχάνημα ζωντανά,» λέει ο Beilmann. «Αυτός μπορεί στη συνέχεια να δώσει οδηγίες και να εμφανιστούν οι πληροφορίες στο οπτικό πεδίο στους συναδέλφους του.»
Για εικονική πραγματικότητα, υπάρχουν διαφορετικά γυαλιά
Και για την επόμενη παρόμοια περίπτωση προβλήματος, τα πάντα μπορεί να καταγραφούν. «Τέτοιες εφαρμογές, πολλές επιχειρήσεις εφαρμόζουν», λέει ο Beilmann. Χρησιμοποιούν γυαλιά δεδομένων, όπως τα Google Glass ή μοντέλα της εταιρείας Epson ή Vuzix. «Μιλάμε για υποβοηθούμενη πραγματικότητα, ένα είδος προδρόμου της επαυξημένης πραγματικότητας.»
Οδηγούμενη η τάση των εδώ και καιρό για καλύτερο υλικό, ιδιαίτερα το λεγόμενο Head-Mounted-Displays (HMD), που φοριέται στο κεφάλι η συσκευή. Για εικονική πραγματικότητα, υπάρχουν διαφορετικά γυαλιά, από τη θυγατρική του Facebook- την Oculus, την HTC ή Samsung. Για επαυξημένη πραγματικότητα, η Microsoft το έχει θέσει ως πρωταρχικό σκοπό. Το μοντέλο Hololens διαθέτει πολύ περισσότερες δυνατότητες από ό,τι τα προηγούμενα γυαλιά δεδομένων και για να το φορέσει κάποιος θεωρείται ότι είναι σχετικά ευχάριστο.
«Το Hololens είναι το πρώτο ζευγάρι γυαλιά που, επίσης, στον τομέα της βιομηχανίας έχει ευρεία αποδοχή», λέει ο Dirk Schart, η εταιρεία Reflect από τον Εκπρόσωπο του Μονάχου, έχει αναπτύξει τις λύσεις VR και AR, μεταξύ άλλων, για την Bosch, Trumpf και Range Rover. Ο ανταγωνισμός προέρχεται από τη Silicon Valley: Η νεοεισερχόμενη εταιρία Meta παρέχει το νέο μοντέλο της πρόσφατα. Και με αγωνία αναμένεται, αυτό το οποίο συγχρηματοδοτείται από την εταιρεία Google το Magic Leap που θα παρουσιαστεί σύντομα.
Σε πολλές εφαρμογές, το λογισμικό εξακολουθεί να είναι το κρίσιμο σημείο. Οι εταιρείες πρέπει απλώς να φορτώσουν τα δικά τους μοντέλα, καλύτερα βεβαίως απ 'ευθείας από τα ήδη υπάρχοντα δεδομένα κατασκευής « Ένα τέτοιο λογισμικό έχει αναπτύξει η Reflect. «Τέτοια συστήματα είναι απαραίτητα, έτσι ώστε τα εικονικά μοντέλα να είναι άψογα στο δικτυωμένο εγχειρίδιο.»
0 σχόλια: