Άρθρο του bloomberg: Η Παναγιώτα Φώτου έχει τόσο βαρεθεί με τα άσχημα νέα από την ελληνική ελεύθερη τηλεόραση και είναι πρόθυμη να πληρώσει για τα προγράμματα που τη βοηθούν να ξεχάσει τα οικονομικά δεινά της χώρας της. Η 29 ετών νοικοκύρης πλήρους απασχόλησης, δαπανά περίπου 70 € το μήνα, το ισοδύναμο του 12 τοις εκατό του κατώτατου μηνιαίου μισθού στην Ελλάδα, για τις υπηρεσίες συνδρομητικής τηλεόρασης, τηλεφώνου και Internet σε μια στιγμή κατά την οποία η οικονομική κρίση έχει αφήσει ένας στους τρεις ανθρώπους χωρίς δουλειά και στασιμότητα των καταναλωτικών δαπανών. Η Φώτου προτιμά να παρακολουθεί ταινίες, που δείχνουν το έγκλημα και κωμικές σειρές στην Forthnet Α.Ε. (ΙΤΕ) 's στη Nova TV.
"Οι άνθρωποι είναι κουρασμένοι από δελτία σχετικά με την κρίση", λέει η Φώτου, κάνοντας ζάπινγκ στα κανάλια στο διαμέρισμά της στην Αθήνα. Η «Η συνδρομητική τηλεόραση μπορεί να είναι ένα επιπλέον βάρος, αλλά οι τιμές είναι δελεαστικές.»
Οι Έλληνες, όπως η Φώτου συμβάλλουν σε ό, τι οι δύο μεγαλύτεροι πάροχοι τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών της χώρας Οργανισμός Τηλεπικοινωνιών Ελλάδος Α.Ε. (ΟΤΕ) και η Forthnet έχουν διπλασιασμό των συνδρομητών σε συνδυασμό με πακέτα τηλεφωνίας τα τελευταία δύο χρόνια. Η αύξηση έρχεται ακόμα καθώς η ανεργία αναρριχήθηκε στο 27 τοις εκατό και οι λιανικές πωλήσεις υποχώρησαν για τέταρτη συνεχή χρονιά.
Νωρίτερα αυτό το μήνα, ο ΟΤΕ προσέφερε ως και 300 εκατ. ευρώ για την Nova συνδρομητική τηλεόραση μονάδα της Forthnet, ο κύριος ανταγωνιστής της στην Ελλάδα. Το διοικητικό συμβούλιο της Forthnet ζυγίζει την προσφορά, η εταιρεία το ανακοίνωσε την 1η Ιουλίου. Tο 40 τοις εκατό του ΟΤΕ ανήκει στη γερμανική εταιρεία Deutsche Telekom AG, πάντως και οι ελληνικές ρυθμιστικές αρχές θα πρέπει να εγκρίνουν οποιαδήποτε συμφωνία.
Ο ΟΤΕ είχε 280.000 συνδρομητές κατά το πρώτο τρίμηνο του 2014, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΟΤΕ και της Forthnet. Η εξαγορά της Nova θα κάνει ο ΟΤΕ τον κορυφαίο παίκτη.
Με αυτήν τη συμφωνία, «ο ΟΤΕ θα γίνει ο μοναδικός φορέας συνδρομητικής τηλεόρασης στην ελληνική αγορά», έγραψε σε ένα σημείωμα στις 2 Ιουλίου IBG Research ο αναλυτής Δημήτρης Μπίρμπος. "Ο φύλακας των τηλεπικοινωνιών θα μπορούσε ενδεχομένως να μπλοκάρει μια συμφωνία που θα δημιουργήσει μια μονοπωλιακή κατάσταση."
Ο αριθμός των Ελλήνων συνδρομητών συνδρομητικής τηλεόρασης ανέρχεται σε 760.000, από περίπου 300.000 στο τέλος του 2012, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΟΤΕ και της Forthnet. Αυτό δίνει μια διείσδυση στην αγορά του 19,5 τοις εκατό, αφού είχε κολλήσει μεταξύ 11 τοις εκατό έως 13 τοις εκατό για σχεδόν 10 χρόνια.
Η τάση του πακέτου υπηρεσιών επιβεβαιώνει «μια διεθνή τάση για τον κορεσμό της παραδοσιακής υπηρεσίας τηλεπικοινωνιακών,» δήλωσε ο διευθυντής της Forthnet Πάνος Παπαδόπουλος στο Bloomberg σε ένα e-mail απάντησης σε ερωτήσεις στις 3 Ιουλίου.
Η Επιλογή της VODAFONE
Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας η βάση συνδρομητών της αυξήθηκε στις 6,7 τοις εκατό κατά το πρώτο τρίμηνο, φθάνοντας τους 482.433 συνδρομητές, σε σύγκριση με τους 452.340 στο τέλος του 2013.
Η Emirates International Telecommunications LLC έχει 44 τοις εκατό των μετοχών της Forthnet, η οποία έχει χρηματιστηριακή αξία ύψους 175 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg.
Εκτός από την προσφορά από τον ΟΤΕ, η εταιρεία έχει επίσης τραβήξει την προσοχή από την Vodafone Group Plc (VOD), η οποία κατέχει το 6,5 τοις εκατό και στις 4 Ιουνίου συμφώνησε μια συμφωνία με τη Wind Ελλάς Τηλεπικοινωνίες Α.Ε., ιδιοκτήτρια του 13 τοις εκατό στη Forthnet, σε μια επιλογή για αυξήσει το μερίδιό της σε σχεδόν 20 τοις εκατό. Το δικαίωμα αυτό ασκείται ένα έτος μετά την ημερομηνία της συμφωνίας, δήλωσε η Forthnet στις 10 Ιουνίου.
Οι κινήσεις γύρω από Nova αντικατοπτρίζουν τις παγκόσμιες τάσεις της βιομηχανίας, με τις εταιρείες τηλεπικοινωνιών να διευρύνουν προσφορές στους πελάτες με τη μετάβαση και στην τηλεόραση. H Vodafone συνεργάστηκε με τη Netflix Α.Ε. (NFLX) τον Μάιο για να προσφέρουν στους συνδρομητές ταινίες “streaming Movies” και τηλεοπτικές εκπομπές. H AT & T Α.Ε. (T) ο φορέας εκμετάλλευσης της τηλεόρασης και ευζωνικών επιχειρήσεων, στις 18 Μαΐου ανακοίνωσε 48.500 εκατομμύρια δολάρια την αγορά της DirecTV.
Φτηνή ποιότητα
Εν τω μεταξύ, οι θεατές, όπως η Παναγιώτα Φώτου ψάχνουν για την τηλεόραση που να είναι φθηνή και με καλή ποιότητα.
«Δεν μπορώ να αντέξω τις παραδοσιακές ελληνικές τηλεοπτικές εκπομπές», λέει η Φώτου, κρατώντας δύο ετών γιο της στην αγκαλιά της. «Είναι γεμάτη από γελοία άτομα, ημίγυμνες γυναίκες και δεν μπορεί καν να σας κάνει να γελάσετε. Η συνδρομητική τηλεόραση σας δίνει τη δυνατότητα να επιλέξετε αυτό που πρόκειται να δείτε και πού θα πάμε να το δούμε, στην τηλεόραση, σε φορητό υπολογιστή, tablet ή κινητό ».
"Η ελληνική κρίση αύξησε τη ζήτηση για πιο εξειδικευμένα ζήτηση για προϊόντα τηλεόρασης", δήλωσε ο Γιώργος Πλειός, καθηγητής επικοινωνίας στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, σε τηλεφωνική συνέντευξη στις 11 Ιουλίου.
Η οικονομική κρίση, η οποία έχει στοιχίσει Ελλάδα το ένα τέταρτο του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος της, «έχει μειώσει σημαντικά τις δυνατότητες κατανάλωσης των Ελλήνων, περιλαμβανομένων των εξωτερικών πολιτιστικών προϊόντων, επισκέψεις σε θέατρα, κινηματογράφους, ακόμη και ταξίδια», είπε. Την ίδια στιγμή, «η μειωμένη ποιότητα του προγράμματος των τηλεοπτικών σταθμών και το κλείσιμο του κρατικού ραδιοτηλεοπτικού φορέα οδήγησε σε μια γενική απαξίωση του τηλεοπτικού πεδίου.»
Εξοικονόμηση χρημάτων
Ενώ η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο τις προβλέπουν για την ελληνική οικονομία ότι το τρέχον έτος θα επιστρέψει στην ανάπτυξη, το υψηλό επίπεδο της ανεργίας εξακολουθεί να αφήνει πολλούς Έλληνες να αναζητούν τρόπους για να περάσουν καλά στο σπίτι για να εξοικονομήσετε χρήματα, ακόμη και αν αυτό σημαίνει ότι θα πληρώνουν για τη δορυφορική .
«Αντί να βγείτε έξω για να παρακολουθήσετε ένα παιχνίδι ποδοσφαίρου σε μια καφετέρια, μαζευόμαστε στο σπίτι, μαγειρεύουμε και φέρνουμε τη δική μας μπύρα», δήλωσε ο Τάσος Πρίγκουρης ηλικίας 39 ετών αυτοαπασχολούμενος συνδρομητής τόσο στη Forthnetόσο και στις υπηρεσίες συνδρομητικής τηλεόρασης του ΟΤΕ. «Είναι πολύ φθηνότερα από ό, τι να βγαίνεις έξω και οι ευκαιρίες που προσφέρουν οι πάροχοι αυτές τις μέρες το κάνουν πολύ πιο εύκολο.»
"Οι άνθρωποι είναι κουρασμένοι από δελτία σχετικά με την κρίση", λέει η Φώτου, κάνοντας ζάπινγκ στα κανάλια στο διαμέρισμά της στην Αθήνα. Η «Η συνδρομητική τηλεόραση μπορεί να είναι ένα επιπλέον βάρος, αλλά οι τιμές είναι δελεαστικές.»
Οι Έλληνες, όπως η Φώτου συμβάλλουν σε ό, τι οι δύο μεγαλύτεροι πάροχοι τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών της χώρας Οργανισμός Τηλεπικοινωνιών Ελλάδος Α.Ε. (ΟΤΕ) και η Forthnet έχουν διπλασιασμό των συνδρομητών σε συνδυασμό με πακέτα τηλεφωνίας τα τελευταία δύο χρόνια. Η αύξηση έρχεται ακόμα καθώς η ανεργία αναρριχήθηκε στο 27 τοις εκατό και οι λιανικές πωλήσεις υποχώρησαν για τέταρτη συνεχή χρονιά.
Νωρίτερα αυτό το μήνα, ο ΟΤΕ προσέφερε ως και 300 εκατ. ευρώ για την Nova συνδρομητική τηλεόραση μονάδα της Forthnet, ο κύριος ανταγωνιστής της στην Ελλάδα. Το διοικητικό συμβούλιο της Forthnet ζυγίζει την προσφορά, η εταιρεία το ανακοίνωσε την 1η Ιουλίου. Tο 40 τοις εκατό του ΟΤΕ ανήκει στη γερμανική εταιρεία Deutsche Telekom AG, πάντως και οι ελληνικές ρυθμιστικές αρχές θα πρέπει να εγκρίνουν οποιαδήποτε συμφωνία.
Ο ΟΤΕ είχε 280.000 συνδρομητές κατά το πρώτο τρίμηνο του 2014, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΟΤΕ και της Forthnet. Η εξαγορά της Nova θα κάνει ο ΟΤΕ τον κορυφαίο παίκτη.
Με αυτήν τη συμφωνία, «ο ΟΤΕ θα γίνει ο μοναδικός φορέας συνδρομητικής τηλεόρασης στην ελληνική αγορά», έγραψε σε ένα σημείωμα στις 2 Ιουλίου IBG Research ο αναλυτής Δημήτρης Μπίρμπος. "Ο φύλακας των τηλεπικοινωνιών θα μπορούσε ενδεχομένως να μπλοκάρει μια συμφωνία που θα δημιουργήσει μια μονοπωλιακή κατάσταση."
Ο αριθμός των Ελλήνων συνδρομητών συνδρομητικής τηλεόρασης ανέρχεται σε 760.000, από περίπου 300.000 στο τέλος του 2012, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΟΤΕ και της Forthnet. Αυτό δίνει μια διείσδυση στην αγορά του 19,5 τοις εκατό, αφού είχε κολλήσει μεταξύ 11 τοις εκατό έως 13 τοις εκατό για σχεδόν 10 χρόνια.
Η τάση του πακέτου υπηρεσιών επιβεβαιώνει «μια διεθνή τάση για τον κορεσμό της παραδοσιακής υπηρεσίας τηλεπικοινωνιακών,» δήλωσε ο διευθυντής της Forthnet Πάνος Παπαδόπουλος στο Bloomberg σε ένα e-mail απάντησης σε ερωτήσεις στις 3 Ιουλίου.
Η Επιλογή της VODAFONE
Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας η βάση συνδρομητών της αυξήθηκε στις 6,7 τοις εκατό κατά το πρώτο τρίμηνο, φθάνοντας τους 482.433 συνδρομητές, σε σύγκριση με τους 452.340 στο τέλος του 2013.
Η Emirates International Telecommunications LLC έχει 44 τοις εκατό των μετοχών της Forthnet, η οποία έχει χρηματιστηριακή αξία ύψους 175 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg.
Εκτός από την προσφορά από τον ΟΤΕ, η εταιρεία έχει επίσης τραβήξει την προσοχή από την Vodafone Group Plc (VOD), η οποία κατέχει το 6,5 τοις εκατό και στις 4 Ιουνίου συμφώνησε μια συμφωνία με τη Wind Ελλάς Τηλεπικοινωνίες Α.Ε., ιδιοκτήτρια του 13 τοις εκατό στη Forthnet, σε μια επιλογή για αυξήσει το μερίδιό της σε σχεδόν 20 τοις εκατό. Το δικαίωμα αυτό ασκείται ένα έτος μετά την ημερομηνία της συμφωνίας, δήλωσε η Forthnet στις 10 Ιουνίου.
Οι κινήσεις γύρω από Nova αντικατοπτρίζουν τις παγκόσμιες τάσεις της βιομηχανίας, με τις εταιρείες τηλεπικοινωνιών να διευρύνουν προσφορές στους πελάτες με τη μετάβαση και στην τηλεόραση. H Vodafone συνεργάστηκε με τη Netflix Α.Ε. (NFLX) τον Μάιο για να προσφέρουν στους συνδρομητές ταινίες “streaming Movies” και τηλεοπτικές εκπομπές. H AT & T Α.Ε. (T) ο φορέας εκμετάλλευσης της τηλεόρασης και ευζωνικών επιχειρήσεων, στις 18 Μαΐου ανακοίνωσε 48.500 εκατομμύρια δολάρια την αγορά της DirecTV.
Φτηνή ποιότητα
Εν τω μεταξύ, οι θεατές, όπως η Παναγιώτα Φώτου ψάχνουν για την τηλεόραση που να είναι φθηνή και με καλή ποιότητα.
«Δεν μπορώ να αντέξω τις παραδοσιακές ελληνικές τηλεοπτικές εκπομπές», λέει η Φώτου, κρατώντας δύο ετών γιο της στην αγκαλιά της. «Είναι γεμάτη από γελοία άτομα, ημίγυμνες γυναίκες και δεν μπορεί καν να σας κάνει να γελάσετε. Η συνδρομητική τηλεόραση σας δίνει τη δυνατότητα να επιλέξετε αυτό που πρόκειται να δείτε και πού θα πάμε να το δούμε, στην τηλεόραση, σε φορητό υπολογιστή, tablet ή κινητό ».
"Η ελληνική κρίση αύξησε τη ζήτηση για πιο εξειδικευμένα ζήτηση για προϊόντα τηλεόρασης", δήλωσε ο Γιώργος Πλειός, καθηγητής επικοινωνίας στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, σε τηλεφωνική συνέντευξη στις 11 Ιουλίου.
Η οικονομική κρίση, η οποία έχει στοιχίσει Ελλάδα το ένα τέταρτο του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος της, «έχει μειώσει σημαντικά τις δυνατότητες κατανάλωσης των Ελλήνων, περιλαμβανομένων των εξωτερικών πολιτιστικών προϊόντων, επισκέψεις σε θέατρα, κινηματογράφους, ακόμη και ταξίδια», είπε. Την ίδια στιγμή, «η μειωμένη ποιότητα του προγράμματος των τηλεοπτικών σταθμών και το κλείσιμο του κρατικού ραδιοτηλεοπτικού φορέα οδήγησε σε μια γενική απαξίωση του τηλεοπτικού πεδίου.»
Εξοικονόμηση χρημάτων
Ενώ η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο τις προβλέπουν για την ελληνική οικονομία ότι το τρέχον έτος θα επιστρέψει στην ανάπτυξη, το υψηλό επίπεδο της ανεργίας εξακολουθεί να αφήνει πολλούς Έλληνες να αναζητούν τρόπους για να περάσουν καλά στο σπίτι για να εξοικονομήσετε χρήματα, ακόμη και αν αυτό σημαίνει ότι θα πληρώνουν για τη δορυφορική .
«Αντί να βγείτε έξω για να παρακολουθήσετε ένα παιχνίδι ποδοσφαίρου σε μια καφετέρια, μαζευόμαστε στο σπίτι, μαγειρεύουμε και φέρνουμε τη δική μας μπύρα», δήλωσε ο Τάσος Πρίγκουρης ηλικίας 39 ετών αυτοαπασχολούμενος συνδρομητής τόσο στη Forthnetόσο και στις υπηρεσίες συνδρομητικής τηλεόρασης του ΟΤΕ. «Είναι πολύ φθηνότερα από ό, τι να βγαίνεις έξω και οι ευκαιρίες που προσφέρουν οι πάροχοι αυτές τις μέρες το κάνουν πολύ πιο εύκολο.»
Πραγματικά το παραπάνω άρθρο είναι μία ανάλυση της πραγματικότητας για τους καταναλωτές. Η ελεύθερη τηλεόραση πλέον δεν σου παρέχει σχεδόν τίποτα από ποιότητα. Όσο αναφορά την πρόταση εξαγοράς για την Nova φαίνεται ότι αυτή ρυθμίζει το παιχνίδι στο μέλλον των συνδρομητικών εταιρειών.
ΑπάντησηΔιαγραφή