Η εμπορική διαστημική βιομηχανία είχε το δεύτερο σοβαρό ατύχημα της αυτή την εβδομάδα, όταν το Galactic’s SpaceShipTwo της Virgin έπεσε από ύψος 50.000 ποδιών πάνω από την έρημο Mojave. Σε μια δοκιμαστική
πτήση, οι πυραυλοκίνητοι κινητήρες του αεροσκάφους πήραν εμπρός, και στη συνέχεια, κάτι πήγε στραβά, καταστρέφοντας το διαστημικό σκάφος, σύμφωνα με πληροφορίες, σκοτώνοντας έναν από τους πιλότους της, και αφήνοντας το άλλο τραυματισμένο σε σοβαρή κατάσταση.
Το ατύχημα ακολούθησε την αποτυχία εκτόξευσης της 28η Οκτωβρίου, ενός πυραύλου της Orbital Sciences που επιχείρησε να πραγματοποιήσει μια εμπορική αποστολή στο Διεθνή Διαστημικό Σταθμό ISS.
Η Virgin Galactic, η εταιρεία διαστημικού τουρισμού που ιδρύθηκε από τον Βρετανό μεγιστάνα Ρίτσαρντ Μπράνσον, έχει αναπτύξει ένα αεροπλάνο που κινείται με πύραυλους και έχει τη δυνατότητα να πετάξει τουρίστες ακριβώς πάνω από τη διαχωριστική γραμμή των 100 χιλιόμετρων υψόμετρο στο διάστημα πριν από την επιστροφή στη γη. Περίπου 700 πελάτες έχουν πληρώσει 250 χιλιάδες δολάρια για να εξασφαλίσουν μια βόλτα με το αεροπλάνο στο μέλλον.
Σε μια πρόσφατη συνέντευξή του, ο Μπράνσον δήλωσε ότι η εταιρεία του θα αρχίσει να πετά στο διάστημα πριν από τα Χριστούγεννα, και ότι ο ίδιος και ο γιος του, ο Σαμ θα είναι οι επιβάτες στο σκάφος με το νέο έτος. Ερωτηθείς σχετικά με τους κινδύνους που εμπλέκονται, είπε ο Μπράνσον:
Για αυτό το πρόγραμμα χρειάστηκαν τρία χρόνια περισσότερο από ό, τι ελπίζαμε. Αλλά πιστεύουμε ότι είμαστε έτοιμοι τώρα. Το αεροπλάνο τα πάει καλά. Έχουμε πολλές δοκιμαστικές πτήσεις προτού ξεκινήσουμε. Θα βάλουμε πραγματικά το διαστημόπλοιο στο διάστημα πριν από το τέλος του τρέχοντος έτους, όπου θα υπάρξει ένας αριθμός των πτήσεων. Αλλά, εγώ δεν πρόκειται να βάλω εκεί τους πελάτες μας μέχρι που αισθανθούμε ότι πραγματικά έχουμε κάνει το απολύτως σωστό.
Η πτήση σηματοδοτεί την πρώτη πυροδότηση των κινητήρων πυραύλων του αεροσκάφους από τον Φεβρουάριο, και η πρώτη φορά που ένα νέο μίγμα καυσίμων έχει δοκιμαστεί κατά την πτήση. Τον Μάιο, η εταιρεία, σε συνδυασμό με τον επικεφαλής ανάδοχο της σύμβασης τη Scaled Composites, αποφάσισε να υιοθετήσει ένα νέο είδος καυσίμου που υπόσχεται καλύτερη απόδοση για το αεροπλάνο. Ο κινητήρας πυραύλων SpaceShipTwo είχε αρχικά σχεδιαστεί από τη Sierra Nevada Corporation (SNC), η οποία έχασε πρόσφατα μια σύμβαση του ανταγωνισμού με την Boeing και την SpaceX να μεταφέρει Αμερικανούς αστροναύτες στο Διεθνή Διαστημικό Σταθμό. H SNC σε μια ανακοίνωση της λέει ότι "δεν είχε καμία ανάμειξη στην κατασκευή ή δοκιμή του κινητήρα που χρησιμοποιείται σε αυτήν την πτήση, ούτε στην ολοκλήρωση αυτού του κινητήρα με SS2," και ότι σταμάτησε να εργάζεται για το έργο το Μάιο.
Αν και θα είναι δύσκολο να εξαχθούν οποιαδήποτε συμπεράσματα σχετικά με την κατάσταση της διαστημικής βιομηχανίας μέχρι να προσδιοριστούν τα αίτια των ατυχημάτων αυτών. Η πτήση με πύραυλο παραμένει μια πρόκληση, ακόμη και για τη σύγχρονη τεχνολογία.
πηγή : qz
πτήση, οι πυραυλοκίνητοι κινητήρες του αεροσκάφους πήραν εμπρός, και στη συνέχεια, κάτι πήγε στραβά, καταστρέφοντας το διαστημικό σκάφος, σύμφωνα με πληροφορίες, σκοτώνοντας έναν από τους πιλότους της, και αφήνοντας το άλλο τραυματισμένο σε σοβαρή κατάσταση.
Το ατύχημα ακολούθησε την αποτυχία εκτόξευσης της 28η Οκτωβρίου, ενός πυραύλου της Orbital Sciences που επιχείρησε να πραγματοποιήσει μια εμπορική αποστολή στο Διεθνή Διαστημικό Σταθμό ISS.
Η Virgin Galactic, η εταιρεία διαστημικού τουρισμού που ιδρύθηκε από τον Βρετανό μεγιστάνα Ρίτσαρντ Μπράνσον, έχει αναπτύξει ένα αεροπλάνο που κινείται με πύραυλους και έχει τη δυνατότητα να πετάξει τουρίστες ακριβώς πάνω από τη διαχωριστική γραμμή των 100 χιλιόμετρων υψόμετρο στο διάστημα πριν από την επιστροφή στη γη. Περίπου 700 πελάτες έχουν πληρώσει 250 χιλιάδες δολάρια για να εξασφαλίσουν μια βόλτα με το αεροπλάνο στο μέλλον.
Σε μια πρόσφατη συνέντευξή του, ο Μπράνσον δήλωσε ότι η εταιρεία του θα αρχίσει να πετά στο διάστημα πριν από τα Χριστούγεννα, και ότι ο ίδιος και ο γιος του, ο Σαμ θα είναι οι επιβάτες στο σκάφος με το νέο έτος. Ερωτηθείς σχετικά με τους κινδύνους που εμπλέκονται, είπε ο Μπράνσον:
Για αυτό το πρόγραμμα χρειάστηκαν τρία χρόνια περισσότερο από ό, τι ελπίζαμε. Αλλά πιστεύουμε ότι είμαστε έτοιμοι τώρα. Το αεροπλάνο τα πάει καλά. Έχουμε πολλές δοκιμαστικές πτήσεις προτού ξεκινήσουμε. Θα βάλουμε πραγματικά το διαστημόπλοιο στο διάστημα πριν από το τέλος του τρέχοντος έτους, όπου θα υπάρξει ένας αριθμός των πτήσεων. Αλλά, εγώ δεν πρόκειται να βάλω εκεί τους πελάτες μας μέχρι που αισθανθούμε ότι πραγματικά έχουμε κάνει το απολύτως σωστό.
Η πτήση σηματοδοτεί την πρώτη πυροδότηση των κινητήρων πυραύλων του αεροσκάφους από τον Φεβρουάριο, και η πρώτη φορά που ένα νέο μίγμα καυσίμων έχει δοκιμαστεί κατά την πτήση. Τον Μάιο, η εταιρεία, σε συνδυασμό με τον επικεφαλής ανάδοχο της σύμβασης τη Scaled Composites, αποφάσισε να υιοθετήσει ένα νέο είδος καυσίμου που υπόσχεται καλύτερη απόδοση για το αεροπλάνο. Ο κινητήρας πυραύλων SpaceShipTwo είχε αρχικά σχεδιαστεί από τη Sierra Nevada Corporation (SNC), η οποία έχασε πρόσφατα μια σύμβαση του ανταγωνισμού με την Boeing και την SpaceX να μεταφέρει Αμερικανούς αστροναύτες στο Διεθνή Διαστημικό Σταθμό. H SNC σε μια ανακοίνωση της λέει ότι "δεν είχε καμία ανάμειξη στην κατασκευή ή δοκιμή του κινητήρα που χρησιμοποιείται σε αυτήν την πτήση, ούτε στην ολοκλήρωση αυτού του κινητήρα με SS2," και ότι σταμάτησε να εργάζεται για το έργο το Μάιο.
Αν και θα είναι δύσκολο να εξαχθούν οποιαδήποτε συμπεράσματα σχετικά με την κατάσταση της διαστημικής βιομηχανίας μέχρι να προσδιοριστούν τα αίτια των ατυχημάτων αυτών. Η πτήση με πύραυλο παραμένει μια πρόκληση, ακόμη και για τη σύγχρονη τεχνολογία.
πηγή : qz
0 σχόλια: