Το τηλεκατευθυνόμενο αεροσκάφος Ikhana, πέταξε με επιτυχία για την πρώτη του αποστολή, που εδρεύει στο ερευνητικό κέντρο Armstrong Flight Research στο Edwards της Καλιφόρνιας, στον Εθνικό Σύστημα Εναέριου Χώρου χωρίς αεροσκάφος ασφαλείας. Αυτή η ιστορική πτήση τοποθετεί τις Ηνωμένες Πολιτείες ένα βήμα πιο κοντά στην πραγματοποίηση των μη επανδρωμένων αεροσκαφών στον εναέριο χώρο.
Η πτήση αυτών των μεγάλων τηλεκατευθυνόμενων αεροσκαφών στις Ηνωμένες Πολιτείες ανοίγει τις πόρτες σε όλα τα είδη υπηρεσιών, από την παρακολούθηση και την καταπολέμηση των δασικών πυρκαγιών έως την παροχή νέων επιχειρήσεων έκτακτης ανάγκης και διάσωσης. Η τεχνολογία σε ένα τέτοιο αεροσκάφος θα μπορούσε, σε κάποιο σημείο, να μειωθεί τη χρήση σε άλλα αεροσκάφη γενικής αεροπορίας.
"Αυτό αποτελεί ένα τεράστιο ορόσημο για την ενσωμάτωση των συστημάτων των επανδρωμένων αεροσκαφών στην σχεδιαστική ομάδα του Εθνικού Αεροδιαστημικού Συστήματος", δήλωσε ο Ed Wagoner, διευθυντής του προγράμματος Integrated Aviation Systems της NASA. "Συνεργαστήκαμε στενά με τους συναδέλφους της Federal Aviation Administration για αρκετούς μήνες για να διασφαλίσουμε ότι ικανοποιήσαμε όλες τις απαιτήσεις τους για να πραγματοποιηθεί αυτή η αρχική πτήση".
Οι πτήσεις μεγάλων σκαφών, όπως η Ikhana, παραδοσιακά απαιτούσαν ένα αεροσκάφος συνοδείας ασφαλείας που ακολουθούσε το μη επανδρωμένο αεροσκάφος καθώς ταξίδευε στον ίδιο εναέριο χώρο που χρησιμοποιείται από τα εμπορικά αεροσκάφη. Η Ikhana πέταξε σύμφωνα με τα Τεχνικά στάνταρ της Υπηρεσίας Αεροπορίας (FAA) 211 - Ανίχνευση και Συστήματα Αποφυγής - και τα Τεχνικά στάνταρ 212 - Ραντάρ Αερομεταφοράς για την Παρακολούθηση της εναέριας Κυκλοφορίας.
Η FAA χορήγησε ειδική άδεια της NASA για τη διεξαγωγή αυτής της πτήσης υπό την αιγίδα ενός πιστοποιητικού εξουσιοδότησης στις 30 Μαρτίου. Το πιστοποιητικό αυτό επέτρεψε στον πιλότο της Ikhana να βασιστεί στην τελευταία τεχνολογία ανίχνευσης και αποφυγής, επιτρέποντας στον απομακρυσμένο πιλότο στο έδαφος να βλέπει και να αποφεύγει άλλα αεροσκάφη κατά τη διάρκεια της πτήσης.
Η NASA συνεργάστηκε επιτυχώς με τους συνεργάτες της στον κλάδο για να αναπτύξει ένα πρότυπο( στάνταρ) για τις τεχνολογίες ανίχνευσης και αποφυγής, συμμορφώθηκε με τις απαιτήσεις των τεχνικών προτύπων της FAA και πέτυχε την έγκριση πτήσης από την FAA.
Το αεροσκάφος Ikhana ήταν εξοπλισμένο με τεχνολογίες ανίχνευσης και αποφυγής, συμπεριλαμβανομένου ενός αερομεταφερόμενου ραντάρ που αναπτύχθηκε από τη General Atomics Aeronautical Systems, Inc., ένα σύστημα Honeywell Traffic Alert και Σύστημα Αποφυγής Συγκρούσεων, ένα σύστημα ανίχνευσης και αποφυγής Fusion Tracker και μια αυτόματη εξάρτηση επιτήρησης - μια τεχνολογία επιτήρησης όπου το αεροσκάφος καθορίζει τη θέση του μέσω δορυφορικής πλοήγησης και μεταδίδει περιοδικά αυτές τις πληροφορίες έτσι ώστε άλλα αεροσκάφη να μπορούν να το εντοπίσουν.
Κατά τη διάρκεια της πτήσης επιστροφής, ο πιλότος άρχισε μια ήπια κατάβαση πάνω από την πόλη Tehachapi, Καλιφόρνια, σε εναέριο χώρο κλάσης Ε - περίπου 10.000 πόδια - όπου πετούν οι γενικά οι αερομεταφορείς. Ο πιλότος ξεκίνησε μια προσέγγιση στο αεροδρόμιο του Victorville στα 5.000 πόδια, συντονίζοντας σε πραγματικό χρόνο τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας στο αεροδρόμιο. Μετά την επιτυχή εκτέλεση όλων αυτών, το αεροσκάφος διέφυγε από τον δημόσιο εναέριο χώρο και επέστρεψε στη βάση του στο Armstrong.
"Πετάμε με μια σουίτα εξελιγμένης τεχνολογίας που ενισχύει σημαντικά τις δυνατότητες ασφαλείας των πιλότων που πετούν με μεγάλα μη επανδρωμένα αεροσκάφη στο Εθνικό Σύστημα Εναέριου Χώρου", δήλωσε ο Scott Howe, πιλότος δοκιμής Armstrong. "Διαθέσαμε χρόνο ώστε να μετριάσουμε τους κινδύνους και να διασφαλίσουμε ότι είμαστε προετοιμασμένοι για αυτή την πτήση."
Η πτήση αυτών των μεγάλων τηλεκατευθυνόμενων αεροσκαφών στις Ηνωμένες Πολιτείες ανοίγει τις πόρτες σε όλα τα είδη υπηρεσιών, από την παρακολούθηση και την καταπολέμηση των δασικών πυρκαγιών έως την παροχή νέων επιχειρήσεων έκτακτης ανάγκης και διάσωσης. Η τεχνολογία σε ένα τέτοιο αεροσκάφος θα μπορούσε, σε κάποιο σημείο, να μειωθεί τη χρήση σε άλλα αεροσκάφη γενικής αεροπορίας.
"Αυτό αποτελεί ένα τεράστιο ορόσημο για την ενσωμάτωση των συστημάτων των επανδρωμένων αεροσκαφών στην σχεδιαστική ομάδα του Εθνικού Αεροδιαστημικού Συστήματος", δήλωσε ο Ed Wagoner, διευθυντής του προγράμματος Integrated Aviation Systems της NASA. "Συνεργαστήκαμε στενά με τους συναδέλφους της Federal Aviation Administration για αρκετούς μήνες για να διασφαλίσουμε ότι ικανοποιήσαμε όλες τις απαιτήσεις τους για να πραγματοποιηθεί αυτή η αρχική πτήση".
Οι πτήσεις μεγάλων σκαφών, όπως η Ikhana, παραδοσιακά απαιτούσαν ένα αεροσκάφος συνοδείας ασφαλείας που ακολουθούσε το μη επανδρωμένο αεροσκάφος καθώς ταξίδευε στον ίδιο εναέριο χώρο που χρησιμοποιείται από τα εμπορικά αεροσκάφη. Η Ikhana πέταξε σύμφωνα με τα Τεχνικά στάνταρ της Υπηρεσίας Αεροπορίας (FAA) 211 - Ανίχνευση και Συστήματα Αποφυγής - και τα Τεχνικά στάνταρ 212 - Ραντάρ Αερομεταφοράς για την Παρακολούθηση της εναέριας Κυκλοφορίας.
Η FAA χορήγησε ειδική άδεια της NASA για τη διεξαγωγή αυτής της πτήσης υπό την αιγίδα ενός πιστοποιητικού εξουσιοδότησης στις 30 Μαρτίου. Το πιστοποιητικό αυτό επέτρεψε στον πιλότο της Ikhana να βασιστεί στην τελευταία τεχνολογία ανίχνευσης και αποφυγής, επιτρέποντας στον απομακρυσμένο πιλότο στο έδαφος να βλέπει και να αποφεύγει άλλα αεροσκάφη κατά τη διάρκεια της πτήσης.
Η NASA συνεργάστηκε επιτυχώς με τους συνεργάτες της στον κλάδο για να αναπτύξει ένα πρότυπο( στάνταρ) για τις τεχνολογίες ανίχνευσης και αποφυγής, συμμορφώθηκε με τις απαιτήσεις των τεχνικών προτύπων της FAA και πέτυχε την έγκριση πτήσης από την FAA.
Το αεροσκάφος Ikhana ήταν εξοπλισμένο με τεχνολογίες ανίχνευσης και αποφυγής, συμπεριλαμβανομένου ενός αερομεταφερόμενου ραντάρ που αναπτύχθηκε από τη General Atomics Aeronautical Systems, Inc., ένα σύστημα Honeywell Traffic Alert και Σύστημα Αποφυγής Συγκρούσεων, ένα σύστημα ανίχνευσης και αποφυγής Fusion Tracker και μια αυτόματη εξάρτηση επιτήρησης - μια τεχνολογία επιτήρησης όπου το αεροσκάφος καθορίζει τη θέση του μέσω δορυφορικής πλοήγησης και μεταδίδει περιοδικά αυτές τις πληροφορίες έτσι ώστε άλλα αεροσκάφη να μπορούν να το εντοπίσουν.
Η πτήση απογειώθηκε από την βάση αεροπορικής δύναμης Edwards στην Καλιφόρνια και εισήλθε στον ελεγχόμενο εναέριο χώρο σχεδόν αμέσως. Το αεροσκάφος Ikhana πέταξε στον εναέριο χώρο Class-A, όπου πετούν εμπορικά αεροσκάφη, δυτικά του Edwards σε υψόμετρο περίπου 20.000 ποδιών. Το αεροσκάφος στράφηκε στη συνέχεια προς Βορρά προς το Fresno, απαιτώντας τον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας να μεταφερθεί από το Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας Αεροπορικών Διαδρομών του Λος Άντζελες στο Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας Αεροπορικών Διαδρομών του Oakland. Στο ταξίδι επιστροφής, ο πιλότος κατευθύνθηκε νότια προς Victorville, Καλιφόρνια, απαιτώντας τον έλεγχο της επικοινωνίας να μεταφερθεί πίσω στο Λος Άντζελες.
Κατά τη διάρκεια της πτήσης επιστροφής, ο πιλότος άρχισε μια ήπια κατάβαση πάνω από την πόλη Tehachapi, Καλιφόρνια, σε εναέριο χώρο κλάσης Ε - περίπου 10.000 πόδια - όπου πετούν οι γενικά οι αερομεταφορείς. Ο πιλότος ξεκίνησε μια προσέγγιση στο αεροδρόμιο του Victorville στα 5.000 πόδια, συντονίζοντας σε πραγματικό χρόνο τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας στο αεροδρόμιο. Μετά την επιτυχή εκτέλεση όλων αυτών, το αεροσκάφος διέφυγε από τον δημόσιο εναέριο χώρο και επέστρεψε στη βάση του στο Armstrong.
"Πετάμε με μια σουίτα εξελιγμένης τεχνολογίας που ενισχύει σημαντικά τις δυνατότητες ασφαλείας των πιλότων που πετούν με μεγάλα μη επανδρωμένα αεροσκάφη στο Εθνικό Σύστημα Εναέριου Χώρου", δήλωσε ο Scott Howe, πιλότος δοκιμής Armstrong. "Διαθέσαμε χρόνο ώστε να μετριάσουμε τους κινδύνους και να διασφαλίσουμε ότι είμαστε προετοιμασμένοι για αυτή την πτήση."
0 σχόλια: